Competence-based approach to the regulation of self education work ofcorrespondence and distance learning students


Cite item

Abstract

The problems of organization and competence-based approach to the regulation of self education work of
correspondence and distance learning students on The theory of electrical engineering discipline based on
module technologies are considered in this paper.

About the authors

A S Bryatov

Samara State Technical University

(к. т. н., доцент), каф. «Электроснабжение промышленных предприятий»; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

V N Mihelkevich

Samara State Technical University

(д. т. н., профессор), каф. «Электропривод и промышленная автоматика»; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

V M Myakishev

Samara State Technical University

(к. т. н., доцент), каф. «Теоретическая и общая электротехника»; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

References

  1. Киреев К.В., Мякишев В.М. Теоретические основы электротехники: учеб. пособие. - Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2010.
  2. Михелькевич В.Н., Овчинникова Л.П. Учебный модуль-конструкт самоуправляемой дидактической системы формирования предметных компетенций // Вестник СамГТУ. - № 7 (15). - Самара, 2011.
  3. Брятов А.С., Михелькевич В.Н., Мякишев В.М. Интенсификация самостоятельной работы студентов дистанционной формы обучения // Материалы VII Международной научно-методической конференции. - Минск: БГУИР, 2011.
  4. Мякишев В.М., Киреев К.В. Некоторые аспекты преподавания курса «Теоретические основы электротехники» // Труды VII Международной научно-методической конференции НИТЭ-2006. - Астрахань, 2006. - С. 128-131. 5. Педагогические технологии дистанционного обучения / Под ред. Е.С. Полат. - М: Академия, 2006.

Copyright (c) 2012 Bryatov A.S., Mihelkevich V.N., Myakishev V.M.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies