COGNITIVE ABILITIES FORMATION IN THE SPECIAL EDUCATIONAL DEPARTMENT


Cite item

Abstract

The article reveals the essence of the value of health care competence of students of Samara State Economic University. School health care competence is considered by the authors as a professional quality of a person. The article reveals the basic contradictions between the existing practice in the training and the insufficient development of the pedagogical tools for the formation of healthy lifestyle of students. Recommendations to overcome these contradictions are given. The task of creating a cognitive component of health care competence of students in the field of physical culture and sports is disclosed.In the process of transforming-formative experiment on this topic, a system for the formation of the cognitive component of health care competence was developed. 3 module transforming-forming stage of the experiment were allocated: cognitive, health care and active. According to the results of the experiment the conclusions and practical recommendations were made to improve the mental and physical state involved and increase health care level of each student participating in the experiment.

About the authors

Lidiya А. Ivanova

Samara State University of Economics

Email: kfv2012@mail.ru
Associate Professor, Senior Lecturer Federal State Educational Institution of Higher Professional Education. 141, Sovetskoy Armii Str., Samara, 443090

Olga A. Kazakova

Samara State University of Economics

Email: kfv2012@mail.ru
Senior Lecturer Federal State Educational Institution of Higher Professional Education. 141, Sovetskoy Armii Str., Samara, 443090

Tatyana A. Zvonova

Samara State University of Economics

Email: kfv2012@mail.ru
Senior Lecturer Federal State Educational Institution of Higher Professional Education. 141, Sovetskoy Armii Str., Samara, 443090

References

  1. Коротков Э.М. Управление качеством образования: Учеб. пособие для вузов. - М.: Ака-демический Проект: Мир, 2006. - 320 с.
  2. Казакова О.А., Иванова Л.А. и др. Компетентность и компетентностный подход в физи-ческом воспитании студентов высшей школы // Международный научно-исследовательский журнал ISSN 2303-9868. - 2014. - № 2 (21). - http://research-journal.org/wp-content/uploads/2014/03/2-2-21.pdf
  3. Казакова О.А. Формирование эмоциональной устойчивости у будущих специалистов социальной работы в процессе ППФП / Профессиональная педагогика: проблемы и поиск решений. Под общ. ред. Т.И. Рудневой. - Самара: Самарский университет, 2012. - С. 107-116.
  4. Лобачев В.В. Формирование здоровьесберегающей компетенции в профессиональной подготовке будущего педагога физической культуры: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08. - Воронеж, 2006. - 207 с.
  5. Хазова С.А., Карягина Н.В. Игровые технологии обучения в подготовке специалистов по физической культуре и спорту: Монография / Под общ. ред. Н.Х. Хакунова. - Майкоп, 2008. - 270 с.
  6. Кузьмина Н.М., Сказочкина М.В. Организационные технологии обучения и развития со-трудников: концептуальный подход // Вестник Самарского государственного экономиче-ского университета. - 2013. - № 12 (110). - С. 137-142.
  7. Шиховцов Ю.В., Николаева И.В. и др. Интерактивное обучение в физическом воспитании вуза (на основе использования рабочей тетради) // Современные научные исследования. Вып. 2. - Концепт. - 2014/ - ART 54900/ - URL^ http^||e-koncept/ru|2014|54900/htm - Ujc/ htu/ "k # AC 77- 49965/ - ISSN 2304-120X/ (электронный ресурс) - http://pe.sseu.ru/files/3057/5361499161479.pdf
  8. Попова А.И., Ардашев А.Е. Стимулирующее действие рейтинговой системы контроля деятельности студентов // Учитель ХХI века: стратегии профессионального взаимодей-ствия и саморазвития: Мат-лы Всерос. науч-практ. конф. с междунар. участием. Ч. 1. - Ижевск: УдГУ, 2010. - С. 267-270.
  9. Захаров А.Д., Полухин Ю.В. Проблема и исследование функциональной подготовленности студенческой молодежи // Физическая культура личности студента. - М.: Изд-во МГУ, 1991. - С. 46-49.

Copyright (c) 2014 Ivanova L.А., Kazakova O.A., Zvonova T.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies