INDIVIDUAL LEARNING PATHS: MODELING THE TRAINING COURSE
- Authors: Markova I.A.1, Yarygin A.N.2, Yarygin N.A.2
-
Affiliations:
- Mezhdunarodny University of Nature, Society and Man "Dubna"
- Tolyattinsky State University
- Issue: Vol 11, No 2 (2014)
- Pages: 127-132
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51977
Cite item
Full Text
Abstract
Ndividualization of the learning process is a necessary requirement for modern education. It is necessary to develop mathematical methods and models whose application in e-learning systems will automate the process of structure formation curriculum and differentiated trajectories of its passage. To customize the learning process of the course structure it should be provided the ability to pass it several different ways. The structures of these courses are in the form of a directed graph. The paper is aimed at examining separately the rules for the structure of the course (content model) and the construction of individual trajectories of its passage (navigation model).
About the authors
Irina A. Markova
Mezhdunarodny University of Nature, Society and Man "Dubna"
Email: Sokolova_la@uni-dubna.ru
Ph.D., Associate Professor of Applied Mathematics and Computer Science. 19, University str., Moscow Region, Dubna, 141982
Anatoly N. Yarygin
Tolyattinsky State University
Email: 267179@rambler.ru
Ed.D., professor. 14, Belarusian str., Togliatti, 445667
Nelia A. Yarygin
Tolyattinsky State University
Email: yar13@rambler.ru
PhD, associate professor of "Accounting and Audit". 14, Belarusian str., Togliatti, 445667
References
- Агафонова Л.Т., Палфёрова С.Ш. Влияние курсового и дипломного проектирования на формирование профессиональной мобильности студентов колледжа // Вестник Гуманитарного института ТГУ. - 2010. - № 4. - С. 7-11.
- Богданова А.В., Ярыгин А.Н. Эффективность диагностики и системы управления качеством образования в вузе с использованием информационных технологий // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2012. - № 2 (18). - С. 24-31.
- Зибров П.Ф., Палфёрова С.Ш. Математические модели экономических и социальных систем: Монография. - Тольятти: Изд-во ТГУ, 2010.
- Соловов А.В. Электронное обучение: проблематика, дидактика, технология. - Самара: Новая техника, 2006. - 464 с.
- Соловов А.В. Технологические средства электронного обучения // Электронный сборник статей. - М.: ГНИИ ИТТ «Информика», 2008. - www.sci-innov.ru
- Телепова Т.П. Математическая модель индивидуализации контроля и оценки результатов обучения // Технологии индивидуализации обучения в вузе: мат-лы Всероссийской междисциплинарной конференции. - М., 2007.
- Ярыгина Н.А. Отдельные вопросы экономического анализа и оценки эффективности деятельности вуза // Вектор науки ТГУ. - 2010. - № 4. - С. 273-276.
