INDIVIDUAL LEARNING PATHS: MODELING THE TRAINING COURSE


Cite item

Full Text

Abstract

Ndividualization of the learning process is a necessary requirement for modern education. It is necessary to develop mathematical methods and models whose application in e-learning systems will automate the process of structure formation curriculum and differentiated trajectories of its passage. To customize the learning process of the course structure it should be provided the ability to pass it several different ways. The structures of these courses are in the form of a directed graph. The paper is aimed at examining separately the rules for the structure of the course (content model) and the construction of individual trajectories of its passage (navigation model).

About the authors

Irina A. Markova

Mezhdunarodny University of Nature, Society and Man "Dubna"

Email: Sokolova_la@uni-dubna.ru
Ph.D., Associate Professor of Applied Mathematics and Computer Science. 19, University str., Moscow Region, Dubna, 141982

Anatoly N. Yarygin

Tolyattinsky State University

Email: 267179@rambler.ru
Ed.D., professor. 14, Belarusian str., Togliatti, 445667

Nelia A. Yarygin

Tolyattinsky State University

Email: yar13@rambler.ru
PhD, associate professor of "Accounting and Audit". 14, Belarusian str., Togliatti, 445667

References

  1. Агафонова Л.Т., Палфёрова С.Ш. Влияние курсового и дипломного проектирования на формирование профессиональной мобильности студентов колледжа // Вестник Гуманитарного института ТГУ. - 2010. - № 4. - С. 7-11.
  2. Богданова А.В., Ярыгин А.Н. Эффективность диагностики и системы управления качеством образования в вузе с использованием информационных технологий // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2012. - № 2 (18). - С. 24-31.
  3. Зибров П.Ф., Палфёрова С.Ш. Математические модели экономических и социальных систем: Монография. - Тольятти: Изд-во ТГУ, 2010.
  4. Соловов А.В. Электронное обучение: проблематика, дидактика, технология. - Самара: Новая техника, 2006. - 464 с.
  5. Соловов А.В. Технологические средства электронного обучения // Электронный сборник статей. - М.: ГНИИ ИТТ «Информика», 2008. - www.sci-innov.ru
  6. Телепова Т.П. Математическая модель индивидуализации контроля и оценки результатов обучения // Технологии индивидуализации обучения в вузе: мат-лы Всероссийской междисциплинарной конференции. - М., 2007.
  7. Ярыгина Н.А. Отдельные вопросы экономического анализа и оценки эффективности деятельности вуза // Вектор науки ТГУ. - 2010. - № 4. - С. 273-276.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Markova I.A., Yarygin A.N., Yarygin N.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies