DEVELOPMENT OF METACOGNITIVE SKILLS BY MEANS OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN TRAINING THE UNIVERSITY STUDENTS


Cite item

Abstract

The article deals with development during the process of foreign language training by means of information technologies. In the paper the usage of information technologies in education for solving different problems of studying is considered. Many of the advantages of computer technologies are related to the issues of independence, self-directed learning and computer-mediated communication.

Full Text

РАЗВИТИЕ МЕТАКОГНИТИВНЫХ СПОСОБНОСТЕЙ СТУДЕНТОВ ЭНЕРГЕТИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ СРЕДСТВАМИ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ
×

About the authors

Yulia S. Belenkova

Samara State Technical University

lecturer, department of Foreign Languages 244, Molodogvardeiskaya st., Samara, 443100

References

  1. Кузнецова Р.А. Изучение иностранного языка в неязыковом вузе. – Казань, 1979. – 112 с.
  2. ThompsonI., RubinJ.CanStrategyImproveListeningComprehension. ForeignLanguageAnnuals. – 1992. – 263 c.
  3. Холодная М.А. Когнитивные стили. О природе индивидуального ума. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2004. – 384 с.
  4. Колосова А.А.,Лапина Г.П., Козловская Ю.В.Межкультурная коммуникация и философия синергетики //Четвертые Курдюмовские юбилейные чтения: Материалы конференции / Международная междисциплинарная научная конференция «Синергетика в естественных науках». – Тверь: Твер. гос. ун-т, 2008. – 367 с.
  5. Брановский Ю.С. Методическая система обучения предметам в области информатики студентов нефизикоматематических специальностей в структуре многоуровневого педагогического образования: дис. …д-ра пед. наук / Ю.С. Брановский. – М., 1996. –378 с.
  6. Кружкова С.И. Культура и обучение иностранному языку для специальных целей: вклад проекта TempusFLERTUV в осуществление принципов Болонского процесса // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогическиенауки. – 2008. – С. 50 – 55.
  7. WarschauerM.Computer-assistedlanguagelearning: Anintroduction. Multimedialanguageteaching. S. Fotos (Ed.). Tokyo: LogosInternational. 1996. 3-20.
  8. Машбиц Е.И. Психолого-педагогические проблемы компьютерного обучения. – М., 1988. – 192 с.
  9. Медведева С.Н. Проектирование компьютерных технологий обучения для профессиональной математической подготовки по специальности «Прикладная математика и информатика»: автореф. дис. …. канд. пед. наук. – Казань, 2000. – 19 с.
  10. Коннова З.И. Развитие профессиональной иноязычной компетенции будущего специалиста при многоуровневом обучении в современном вузе: дис. … д-ра пед. наук / З.И. Коннова. – Тула, 2003. – 324 с.
  11. Кучерова Е.П. Некоторые проблемы изучения иностранного языка на заочном отделении в техническом вузе//Организация самостоятельной работы студентов по иностранным языкам. – Казань, 1981

Copyright (c) 2013 Belenkova Y.S.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies