CRITERION-REFERENCED LANGUAGE TEST AS A MEANS OF PROGRESS ASSESSMENT


如何引用文章

全文:

详细

The problem of assessment in language teaching is concerned, special attention being focused on criterion - referenced achievement test as an objective means of measuring students’ progress. Typical errors in test construction are analyzed.

作者简介

Elena Sukhova

Samara State Technical University

Email: kaflang@mail.ru
senior lecturer of the Department of Foreign Languages. 24, Molodogvardeyskaya Str., Samara, 443100

Natalya Lapshina

Samara State Technical University

Email: kaflang@mail.ru
senior lecturer of the Department of Foreign Languages. 24, Molodogvardeyskaya Str., Samara, 443100

参考

  1. Jerrold F. The roles of assessment in language testing. English Teaching Forum. vol. 50, No. 3, 2012.
  2. Bachman L.F. and Palmer A. Language testing in practice. Oxford University Press. 1996.
  3. Brown D.H. Language assessment. Principles and classroom practices. Longman, 2004.
  4. Hughes A. Testing for language teachers. Cambridge University Press. 1995.
  5. Челышкова М.Б. Теория и практика конструирования педагогических тестов. - М., 2002.
  6. Сухова Е.В., Лапшина Н.М. Языковое тестирование: теория и практика / Сборник материалов научно-практической конференции «Обучение иностранным языкам в многопрофильном вузе» с международным участием. - СамГТУ, 2013.
  7. Henning G. Twenty common testing mistakes for EFL teachers to avoid. English Teaching Forum. vol. 50, No. 3, 2012.
  8. Basanta C.P. Coming to grips with progress testing: some guidelines for its design. English Teaching Forum. vol. 50, No. 3, 2012.
  9. Малова Н.В. Критериально-ориентированные тесты учебных достижений как дидактический механизм оптимизации процесса обучения / Обучение иностранным языкам в многопрофильном вузе: Сборник материалов научно-практической конференции с международным участием. - СамГТУ, 2013.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Sukhova E.V., Lapshina N.M., 2014

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可