THE TECHNOLOGICAL DESIGN OF A SUBJECT-TO-SUBJECT EDUCATIONAL SPACE IN THE HIGHER SCHOOL SYSTEM


Cite item

Full Text

Abstract

The article expresses the views of the pedagogical design features in the modern system of professional education. The importance of technological culture of ateacher is emphasized. The author notes that the educational environment is considered from the standpoint of inter-personal and communicative interaction of teachers and students as subjects of the educational process. One of the most efficient ways to implement the subject-subject relationship is visual communication.

Full Text

ТЕХНОЛОГИЧЕСКОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ СУБЪЕКТ-СУБЪЕКТНОГООБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА В СИСТЕМЕ ВЫСШЕЙ ШКОЛЫ
×

About the authors

Vera A. Kurina

Samara state academy of culture and arts

Email: kurina06@mail.ru
(PhD), director of institute of cultural science and welfare technologies, doctor of pedagogical sciences, professor of chair of pedagogics and psychology 167, Frunthe st., Samara, 443010

References

  1. Жеребятникова Г.В. Образовательное пространство вуза: современное осмысление понятия //Педагогические и психологические науки: прошлое, настоящее, будущее:Междунар. заоч. научно-практ. конф.–Новосибирск, 26 сентября 2012 г.
  2. Колесникова И.А.,Горчакова-Сибирская М.П. Педагогическое проектирование: учеб.пособие для высш. учеб. заведений / Под ред. И.А. Колесниковой. – М.: Академия, 2005. – 288 с.
  3. Старостина С.Е. Естественнонаучное образование: теоретический аспект. – Новосибирск: Наука, 2010. – 206 с.
  4. Панфилова А.П. Деловая коммуникация в профессиональной деятельности. – СПб., 1999.
  5. Почепцов Г.Г. Теория коммуникации. – М.: Рефл-бук; К.: Ваклер, 2001. – 656 с.
  6. Лернер И.Я.Дидактические основы методов обучения. – М., 1981.
  7. Семенов В.Е. Искусство как межличностная коммуникация. – СПб., 1995.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Kurina V.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies