THE TECHNOLOGICAL DESIGN OF A SUBJECT-TO-SUBJECT EDUCATIONAL SPACE IN THE HIGHER SCHOOL SYSTEM
- Authors: Kurina V.A.1
- 
							Affiliations: 
							- Samara state academy of culture and arts
 
- Issue: Vol 10, No 2 (2013)
- Pages: 99-103
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51897
- ID: 51897
Cite item
Full Text
Abstract
The article expresses the views of the pedagogical design features in the modern system of professional education. The importance of technological culture of ateacher is emphasized. The author notes that the educational environment is considered from the standpoint of inter-personal and communicative interaction of teachers and students as subjects of the educational process. One of the most efficient ways to implement the subject-subject relationship is visual communication.
			                Full Text
ТЕХНОЛОГИЧЕСКОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ СУБЪЕКТ-СУБЪЕКТНОГООБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА В СИСТЕМЕ ВЫСШЕЙ ШКОЛЫ×
							About the authors
Vera A. Kurina
Samara state academy of culture and arts
														Email: kurina06@mail.ru
				                					                																			                								(PhD), director of institute of cultural science and welfare technologies, doctor of pedagogical sciences, professor of chair of pedagogics and psychology				                								167, Frunthe st., Samara, 443010						
References
- Жеребятникова Г.В. Образовательное пространство вуза: современное осмысление понятия //Педагогические и психологические науки: прошлое, настоящее, будущее:Междунар. заоч. научно-практ. конф.–Новосибирск, 26 сентября 2012 г.
- Колесникова И.А.,Горчакова-Сибирская М.П. Педагогическое проектирование: учеб.пособие для высш. учеб. заведений / Под ред. И.А. Колесниковой. – М.: Академия, 2005. – 288 с.
- Старостина С.Е. Естественнонаучное образование: теоретический аспект. – Новосибирск: Наука, 2010. – 206 с.
- Панфилова А.П. Деловая коммуникация в профессиональной деятельности. – СПб., 1999.
- Почепцов Г.Г. Теория коммуникации. – М.: Рефл-бук; К.: Ваклер, 2001. – 656 с.
- Лернер И.Я.Дидактические основы методов обучения. – М., 1981.
- Семенов В.Е. Искусство как межличностная коммуникация. – СПб., 1995.
Supplementary files
 
				
			 
					 
						 
						 
									
 
  
  
  Email this article
			Email this article 
