METACOGNITIVE STRATEGIES FORMATION IN THE PROCESS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE


如何引用文章

全文:

详细

The paper deals with the problem of development of students’ metacognitive strategies in the process of learning a foreign language. The paper is focused on self-directed learning, self-instruction and learning to learn as the main requisites for learners’ professional success. It also offers some methods and tasks in achieving the goal.

作者简介

Yulia Belenkova

Samara State Technical University

Email: yubelenkova@mail.ru
lecturer, Department of Foreign Languages. 244, Molodogvardeiskaya Str., Samara, 443100

参考

  1. Dickinson L. Self-instruction in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 1987.
  2. Плигин А.А. Личностно-ориентированное образование: история и практика: Монография. - М.: КСП+, 2003. - 432 с.
  3. Thompson I., Rubin J. Can Strategy Improve Listening Comprehension. Foreign Language Annuals, 1992. - 263 c.
  4. Rubin J. The study of cognitive processes in second language learning. Applied Linguistics, 1. 1981. - P. 117-131
  5. Холодная М.А. Когнитивные стили. О природе индивидуального ума. 2-е изд. - СПб.: Питер, 2004. - 384 с.
  6. Сметанникова Н.Н. Методика обучения беспереводному чтению. - М.: Просвещение, 1984. - 205 с.
  7. Овчинникова Л.П., Михелькевич В.Н. Условия эффективного функционирования системы самоуправляемой индивидуальной самостоятельной учебно-познавательной деятельности студента-заочника // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия «Психолого-педагогические науки». - Самара: Изд-во СамГТУ, 2013. - № 2(20). - С. 166-172.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Belenkova Y.S., 2014

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可

##common.cookie##