Pedagogical measuring tests as an instrument of students' knowledgeestimation and education quality control


如何引用文章

全文:

详细

The article describes the points of the practical application of centralized pedagogical measuring tests for the
residual control of the students' knowledge. The article also gives the analysis of the factors which decrease the
trustworthiness and reliability of the test results. The article mentions the factors which should be considered by
the elaboration and carrying out of the tests during the procedure of the high school accreditation.

作者简介

Yuri Kolomiytsev

Samara State Technical University

Email: kolomytsev@bk.ru
(к.т.н., доцент), каф. теоретической и общей электротехники; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

参考

  1. Бутенков С.А., Сальников В.А., Бутенков Д.С. Методика и средства индивидуального тестирования в вузе. - Таганрог: Изд-во ТРТУ, 2005. - 21 с. 2. Методические рекомендации по разработке педагогических тестов контроля качества обучения студентов (приложение к СТП 12 100-02). - М.: Центр тестирования МО РФ, 2002. - 152 с.
  2. Нейман Ю.М., Хлебников В.А. Педагогическое тестирование как измерение. - Ч. 1. - М.: Центр тестирования МО РФ, 2002. - 68 с.
  3. Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий. - М.: Центр тестирования, 2002. - 52 с.
  4. Хлебников В.А. Вводная статья // Вопросы тестирования в образовании. - 2002. - № 2.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Kolomiytsev Y.N., 2012

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可

##common.cookie##