Pedagogical measuring tests as an instrument of students' knowledgeestimation and education quality control


Cite item

Abstract

The article describes the points of the practical application of centralized pedagogical measuring tests for the
residual control of the students' knowledge. The article also gives the analysis of the factors which decrease the
trustworthiness and reliability of the test results. The article mentions the factors which should be considered by
the elaboration and carrying out of the tests during the procedure of the high school accreditation.

About the authors

Yuri N Kolomiytsev

Samara State Technical University

Email: kolomytsev@bk.ru
(к.т.н., доцент), каф. теоретической и общей электротехники; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

References

  1. Бутенков С.А., Сальников В.А., Бутенков Д.С. Методика и средства индивидуального тестирования в вузе. - Таганрог: Изд-во ТРТУ, 2005. - 21 с. 2. Методические рекомендации по разработке педагогических тестов контроля качества обучения студентов (приложение к СТП 12 100-02). - М.: Центр тестирования МО РФ, 2002. - 152 с.
  2. Нейман Ю.М., Хлебников В.А. Педагогическое тестирование как измерение. - Ч. 1. - М.: Центр тестирования МО РФ, 2002. - 68 с.
  3. Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий. - М.: Центр тестирования, 2002. - 52 с.
  4. Хлебников В.А. Вводная статья // Вопросы тестирования в образовании. - 2002. - № 2.

Copyright (c) 2012 Kolomiytsev Y.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies