LANGUAGE PORTFOLIO AS A MEANS OF STUDENTS MOTIVATION FOR LEARNING A FOREIGN LANGUAGE IN THE POWER INDUSTRY AND ELECTRICAL EQUIPMENT DIRECTIONS
- Authors: Shustova J.V.1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 10, No 1 (2013)
- Pages: 223-226
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51938
- ID: 51938
Cite item
Full Text
Abstract
The article is focused on the usage of language portfolio while learning a foreign language. The language portfolio acts, on the one hand, as an assessment tool of language proficiency and, on the other hand, promotes the development of communicative competence and increases motivation of students.
Full Text
ЯЗЫКОВОЙ ПОРТФЕЛЬ КАК СРЕДСТВО МОТИВАЦИИ СТУДЕНТОВ, ОБУЧАЮЩИХСЯ ПО НАПРАВЛЕНИЮ «ЭЛЕКТРОЭНЕРГЕТИКА И ЭЛЕКТРОТЕХНИКА», К ИЗУЧЕНИЮ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА×
About the authors
Julia V. Shustova
Samara State Technical University
Email: julia2811@list.ru
lecturer, Department of Foreign Languages. 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100
References
- Кружкова С.И. Проблема автономии в обучении иностранному языку // Вестник Самарского государственного технического ун-та. – 2009. – № 2 (12). – С. 47-52.
- Коряковцева Н.Ф. Теория обучения иностранным языкам: продуктивные образовательные технологии: учеб. пособие для студ. лингв. фак. высш. учеб. заведений. – М.: Академия, 2010. – 192 с.