LANGUAGE PORTFOLIO AS A MEANS OF STUDENTS MOTIVATION FOR LEARNING A FOREIGN LANGUAGE IN THE POWER INDUSTRY AND ELECTRICAL EQUIPMENT DIRECTIONS


Cite item

Abstract

The article is focused on the usage of language portfolio while learning a foreign language. The language portfolio acts, on the one hand, as an assessment tool of language proficiency and, on the other hand, promotes the development of communicative competence and increases motivation of students.

Full Text

ЯЗЫКОВОЙ ПОРТФЕЛЬ КАК СРЕДСТВО МОТИВАЦИИ СТУДЕНТОВ, ОБУЧАЮЩИХСЯ ПО НАПРАВЛЕНИЮ «ЭЛЕКТРОЭНЕРГЕТИКА И ЭЛЕКТРОТЕХНИКА», К ИЗУЧЕНИЮ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА
×

About the authors

Julia V. Shustova

Samara State Technical University

Email: julia2811@list.ru
lecturer, Department of Foreign Languages. 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

References

  1. Кружкова С.И. Проблема автономии в обучении иностранному языку // Вестник Самарского государственного технического ун-та. – 2009. – № 2 (12). – С. 47-52.
  2. Коряковцева Н.Ф. Теория обучения иностранным языкам: продуктивные образовательные технологии: учеб. пособие для студ. лингв. фак. высш. учеб. заведений. – М.: Академия, 2010. – 192 с.

Copyright (c) 2013 Shustova J.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies