QUALITY MANAGEMENTDESIGNOF THE EDUCATIONAL ENVIRONMENTOF THE UNIVERSITY


Cite item

Abstract

Increasingquality requirements fortraining of studentsin the universityisthe need to createprofessional-oriented educational environment. The educational environment can be characterized as a complex system of multilevel education. In this work the meaning of the term "educational environment" is clarified.Modern approaches toimprove the effectivenessof the educational environmentshould be focused onthe qualitative aspects. The article describesthe use ofthe pentadquality for designing the educational environmentof high school.

About the authors

Valentin P. Sykhinin

Syzran Department of Samara State Technical University

the head of the branch of FGBOU VPO Samara State Technical University in Syzran, doctor of pedagogical sciences. 45, Sovetskaya Str., Syzran, 446001

Margarita V. Gorshenina

Syzran Department of Samara State Technical University

Email: kaf.piuss@yandex.ru
the head pedagogics and management chair social systems, candidate of pedagogical sciences. 45, Sovetskaya Str., Syzran, 446001

References

  1. Вишнякова С.М. Профессиональное образование. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика: Словарь. - М.: НМЦ СПО,1999. - 538 с.
  2. Лиферов А.П. Основные тенденции интеграционных процессов в мировом образовании: автореф. дис. …д-ра пед. наук: 13.00.01 / А.П. Лиферов. - М., 1997. - 50 с.
  3. Куган Б.А.,Сериков Г.Н. Управление образовательной системой: взаимодействие субъектов регионального и муниципального уровней. - М.: ВЛАДОС, 2002. - 632 с.
  4. Рубцов В.В.,Ивошина Т.Г. Проектирование развивающей образовательной среды школы. - М.: МГППУ, 2002. - 272 с.
  5. Петухова А.В. Инженерно-графическая подготовка студентов в профессионально-ориентированной образовательной среде вуза: дис. …канд. пед. наук: 13.00.08/ А.В. Петухова. -Новосибирск, 2009. - 227 с.
  6. Слободчиков В.И. Образовательная среда: реализация целей образования в пространстве культуры// Новые ценности образования: культурные модели школ. - Вып. 7. Инноватор - Bennet college. - М., 1997. - С. 177-184.
  7. Артюхина А.И. Образовательная среда высшего учебного заведения как педагогический феномен (на материале проектирования образовательной среды медицинского университета): дис.… д-ра пед. наук: 13.00.08 / А.И. Артюхина. - Волгоград, 2007. - 377 с.
  8. Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. - М.: Смысл, 2001. - 365 с.
  9. Ильченко О.А. Стандартизация новых образовательных технологий// Высшее образование в России. - 2006. - №4. - С. 4-47.
  10. Деряба С.Д. Формирование ценностной ориентации воспитанников образовательных учреждений// Высшее образование в России. - 2007. - №3. - С. 39-43.
  11. Кулюткин Ю.Н.,Тарасов С.М. Образовательнаясредаиразвитиеличности // Новыезнания. - 2001. -№1. - С. 6-7.
  12. Kolb D.A. and Fry R. Towards an Applied Theory of Experiential Learning, in Cooper, C.L. (eds). Theories of Group Processes London: John Wiley and Sons, 1975. - P. 1101.

Copyright (c) 2014 Sykhinin V.P., Gorshenina M.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies