THE USE OF learning tools as a condition for THE realization OF THE algorithmic and heuristic methods when teaching Electrical work STUDENTS OF SSTU
- Authors: Lnogradskaya O.I.1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 11, No 4 (2014)
- Pages: 139-147
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/52119
Cite item
Full Text
Abstract
The competences that require the formation of students' skills in electrical work are singled out. The role of learning tools in an integrated educational system is defined. The variants of the essence of learning tools by different researchers are considered. The algorithmic and heuristic methods for the formation of professional skills are singled out. The necessity to apply different levels of algorithmic method (options) construction is shown. The three levels of constructing algorithmic methods are identified. The study, which aims to identify the possibility of learning tools as one of the conditions for the realization of teaching algorithmic and heuristic methods for teaching students to carry out electrical work at the university, was conducted.
About the authors
Olga I. Lnogradskaya
Samara State Technical University
Email: olgalnog@yandex.ru
(Ph.D.), Associate professor, Dept. Psychology and Pedagogy. 244, Molodogvardeiskaya Str., Samara, 443100
References
- Льноградская О.И. Формирование профессиональных компетенций у студентов в процессе обучения электромонтажным работам // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2010. - № 3. - С. 113-119.
- Назарова Т.С., Полат Е.С. Средства обучения: технология созидания и использование. - М., 1998. - С. 4.
- Загрекова Л.В. Дидактика. - М.: Высш. шк., 2007. - 383 с.
- Шаповаленко С.Г. Вопросы теории и практики создания и использования систем средств обучения. - М.,1993.
- Кыверялг А.А. Технические средства обучения в учебном процессе // Применение технических средств обучения. - Таллин, 1989. - С. 5-66.
- Кыверялг А.А. Методы исследования в профессиональной школе. - Таллин: Валгус, 1990. - 334 с.
- Артемьева Л.А. Использование средств наглядности для создания проблемных ситуаций: Метод. рекомендации. - М., 1996. - 35 с.
- Матюшкин А.М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. - М.: Педагогика, 1972. - 208 с.
- Машбиц Е.Н. Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения. - М.: Педагогика, 1992. - 192 с.
