CORPORATE ENVIRONMENT OF HIGHER SCHOOL: ANALYSIS OF TERM


Cite item

Full Text

Abstract

Corporate environment of higher school defines its innovative potential, possibilities of achievement of its main aims in the process of permanent development. It is necessary to understand the essenceof the term “corporate environment” for forming of corporate environment of higher school. The meaning of the term “corporate environment”is explained,the terms ”corporation” and “environment” in different areas of scientific knowledge are studied in this article. The reference of universities to corporate structures is proved and the methodological approaches to studying of the term are analyzed.

About the authors

Viktoria V. Levchenko

Samara State University

Email: kafedra_ino@mail.ru
(PhD), Professor, Head of Foreign Languages Department. 1, Ac. Pavlova Str., Samara, 443011

Alexandr V. Levchenko

Povolzshskaya Social-humanitarian Academy

Email: lavsport_67@mail.ru
(PhD), Associate Professor of the Department of sport disciplines of physical culture faculty. 65/67, M. Gorkiy Str., Samara, 443099

Elena A. Sokolova

Samara State University

Email: kafedra_ino@mail.ru
(PhD), Associate Professor of Foreign Languages Department. 1, Ac. Pavlova Str., Samara, 443011

References

  1. Бурдуковская Е.А. Социокультурная среда вуза: опыт эмпирического исследования // Научные материалы для подготовки специалистов социальной сферы. - Вып. 2. - Благовещенск: Амурский гос. ун-т, 2004. - С. 3-21.
  2. Веснин В.С. Практический менеджмент персонала. - М.: Юрист, 2003. - 242с.
  3. Иванов С.В., Осипов А.М. Университет как региональная корпорация // Социологические исследования. - 2004. - №11. - С. 162-171.
  4. Крысин Л.П. Толковый словарь иноязычных слов. - М.: Эксмо, 2008. - 944с.
  5. Левченко В.В. Интегрированный подход к профессионально-педагогической подготовке студентов: Монография. - М.: Московский психолого-социальный институт, 2007. - 282 с.
  6. Левченко В.В., Соколова Е.А. Лидерство - тип управленческих отношений: Монография. - Самара: Самарский университет, 2013. - 128с.
  7. Левченко В.В., Соколова Е.А. Методологические подходы к изучению феномена «лидерство» // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. - 2014. - Т. 16. - № 2-3. - С. 565-569.
  8. Мануйлов Ю.С. Концептуальные основы средового подхода в воспитании // Вестник Университета Российской академии образования. - 2003. - №1. - С. 36-68.
  9. Парахина В.Н. Практикум по теории управления: Учеб. пособие для вузов по специальности «Гос. и муницип. упр." / Под ред. В.Н. Парахиной, Л.И. Ушвицкого. - М.: Финансы и статистика, 2005. - 271 с.
  10. Эванс Дж.Р., Берман Б. Маркетинг: Сокр. пер. с англ. - М.: Экономика, 1990. - 350 с.
  11. Экономика предприятия / Под ред. В.Я. Горфинкеля, В.А. Швандара. - 4-е изд., перераб. и доп. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. - 670с., с.44.
  12. Экономический и юридический словарь / Под ред. А.Н. Азрилияна. - М.: Ин-т новой экономики, 2004. - С.363.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Levchenko V.V., Levchenko A.V., Sokolova E.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies