USING HOME VIDEO AND SOUND EFFECTS TO TEACH ENGLISH AND FRENCH
- Authors: Fedorova T.A.1, Frolova A.I.1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 10, No 2 (2013)
- Pages: 254-257
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51976
- ID: 51976
Cite item
Full Text
Abstract
This article will suggest a motivating way to teach English and French grammar with audio-visual techniques, with an example of a lesson on teaching English modals of speculation that express degrees of certainty and French reflexive verbs
Keywords
Full Text
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ДОМАШНЕГО ВИДЕО НА ЗАНЯТИЯХ ПО ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ (АНГЛИЙСКОМУ И ФРАНЦУЗСКОМУ) ПРИ ОБУЧЕНИИ ГРАММАТИКЕ×
About the authors
Tatiana A. Fedorova
Samara State Technical Universitysenior lecturer, State Educational Establishment of High Professional Education 244, Molodogvardeiskaya st., Samara, 443100
Alina I. Frolova
Samara State Technical University
Email: frolik5@yandex.ru
(PhD), associate professor, the department of foreign languages 244, Molodogvardeiskaya st., Samara, 443100
References
- Суханова И.Ю., Филоненко Т.А.Электронныйучебникивидеотекст // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. – 2013. – № 1(19). – С. 190 – 192.
- Федорова Т.А., Фролова А.И. Развитие коммуникативной компетенции в рамках проектной деятельности // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. – 2013. – № 1(19). – С. 198 – 204.
- Барменкова О.И. Видеозанятия в системе обучения иностранной речи // Иностранные языки в школе. – 2010. – № 3. – 20 с.
- Bedjou A.Usingradioprogramsinthe EFLclassroom// English Teaching Forum № 44. – 2006. – p.28 – 31.
- Rucynski J.UsingThe Simpsons in EFL classes// English Teaching Forum № 49. – 2011. – p. 8 – 17.
