USING HOME VIDEO AND SOUND EFFECTS TO TEACH ENGLISH AND FRENCH


Cite item

Full Text

Abstract

This article will suggest a motivating way to teach English and French grammar with audio-visual techniques, with an example of a lesson on teaching English modals of speculation that express degrees of certainty and French reflexive verbs

Full Text

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ДОМАШНЕГО ВИДЕО НА ЗАНЯТИЯХ ПО ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ (АНГЛИЙСКОМУ И ФРАНЦУЗСКОМУ) ПРИ ОБУЧЕНИИ ГРАММАТИКЕ
×

About the authors

Tatiana A. Fedorova

Samara State Technical University

senior lecturer, State Educational Establishment of High Professional Education 244, Molodogvardeiskaya st., Samara, 443100

Alina I. Frolova

Samara State Technical University

Email: frolik5@yandex.ru
(PhD), associate professor, the department of foreign languages 244, Molodogvardeiskaya st., Samara, 443100

References

  1. Суханова И.Ю., Филоненко Т.А.Электронныйучебникивидеотекст // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. – 2013. – № 1(19). – С. 190 – 192.
  2. Федорова Т.А., Фролова А.И. Развитие коммуникативной компетенции в рамках проектной деятельности // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. – 2013. – № 1(19). – С. 198 – 204.
  3. Барменкова О.И. Видеозанятия в системе обучения иностранной речи // Иностранные языки в школе. – 2010. – № 3. – 20 с.
  4. Bedjou A.Usingradioprogramsinthe EFLclassroom// English Teaching Forum № 44. – 2006. – p.28 – 31.
  5. Rucynski J.UsingThe Simpsons in EFL classes// English Teaching Forum № 49. – 2011. – p. 8 – 17.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Fedorova T.A., Frolova A.I.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies