Criterion-referenced testing as a didactic tool for learning individualization: theory within an educational practice context


Cite item

Abstract

The paper presents an algorithm for developing criterion-referenced tests aimed at learning individualization. It also specifies the field for applying these tests to the learning process to achieve remedial and optimizing individualization. The testing of the algorithm was carried out at the Foreign Languages Chairs at Samara State Technical University and Samara Branch of Moscow City Pedagogical University. The findings presented at a number of practical scientific conferences аre as follows: the increase (0.95% significance level) of communicative competence development in the experimental and control groups, as well as between the control groups; the increase in regularity of homework done by students; the decrease (up to 75%) in the time spent by lecturers on checking students’ individual (home) assignments.

About the authors

Natalia V. Malova

Samara State Technical University

Email: natvm@rambler.ru
244, Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

References

  1. Кабанова Т.А., Новиков В.А. Тестирование в современном образовании: Учеб. пособие для вузов. - М.: Высш. шк., 2010. - 381 с.
  2. Кадневский В.М. История тестов: Монография. - М.: Народное образование, 2004. - 464 с.
  3. Майоров А.Н. Теория и практика создания тестов для системы образования (как выбирать, создавать и использовать тесты для целей образования). - М.: Интеллект-центр, 2001. - 296 с.
  4. Малова Н.В. Английский язык. 1-й год обучения: критериально-ориенти-рованные тесты учебных достижений. - Самара: ПГСГА, 2010. - 84 с.
  5. Малова Н.В. Английский язык. 2-й год обучения: критериально-ориентированные тесты учебных достижений. - Самара: ПГСГА, 2010. - 86 с.
  6. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, преподавание, оценка. Департамент по языковой политике, Страсбург / МГЛУ, 2003. (http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf)
  7. Равен Дж. Педагогическое тестирование: проблемы, заблуждения, перспективы. - М.: Когнито Центр, 2001. - 140 с.
  8. Bachman L.F. Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press, 1990.
  9. Brown J., Hudson T. Criterion-referenced Language Testing. Cambridge. Cambridge University Press, 2002.
  10. Hudson T., Lynch B. A criterion-referenced approach to ESL achievement testing. Language testing, 1, 1984.

Copyright (c) 2014 Malova N.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies