PROFESSIONAL ORIENTATION TASKS IN THE COURSE OF HIGHER MATHEMATICS AND THE USE OF APPLICATION PROGRAM PACKAGES FOR SOLVING THEM


Cite item

Full Text

Abstract

The article deals with the problem of using professional orientation tasks in students training and the usage of applied mathematical packages to solve problems of this kind in the course of higher mathematics as a means of increasing the efficiency of the educational process

Full Text

ЗАДАЧИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ НАПРАВЛЕННОСТИ В КУРСЕ ВЫСШЕЙ МАТЕМАТИКИ И ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ПАКЕТОВ ПРИКЛАДНЫХ ПРОГРАММ ДЛЯ ИХ РЕШЕНИЯ
×

About the authors

Olga Valer'evna Filippenko

Samara State Technical University

Email: ktmz@samgtu.ru
postgraduate student, assistant, Department of Higher Mathematics and Applied Information Technology 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

Ekaterina Vladimirovna Mazurenko

Samara State Technical University

Email: ktmz@samgtu.ru
senior lecturer, Department of Higher Mathematics and Applied Information Technology 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

References

  1. Евдокимов М.А., Филиппенко О.В. Задачи профессиональной направленности и их роль в реализации компетентностного подхода // Вестник СамГТУ. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2007. - № 2. - С. 33-37.
  2. Кривлёв А.В. Основы компьютерной математики с использованием системы MatLab. М.: Лекс-Книга, 2005. - 496 с.
  3. Пидкасистый П.И. Организация учебно-познавательной деятельности студентов. М.: Педагогическое общество России, 2005.
  4. Спирин А.Ф. Теоретические и методические проблемы анализа педагогических ситуаций и решения учебно-воспитательных задач в вузе // Как решать педагогические задачи? Кострома, 1992. С. 5-7.
  5. Черняк А.А., Черняк Ж.А., Доманова Ю.А. Высшая математика на базе MathCad. Общий курс. - СПб.: БХВ-Петербург, 2004. - 608 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2012 Filippenko O.V., Mazurenko E.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies