PROFESSIONAL ORIENTATION TASKS IN THE COURSE OF HIGHER MATHEMATICS AND THE USE OF APPLICATION PROGRAM PACKAGES FOR SOLVING THEM
- Authors: Filippenko O.V.1, Mazurenko E.V.1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 9, No 2 (2012)
- Pages: 227-233
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51927
- ID: 51927
Cite item
Full Text
Abstract
The article deals with the problem of using professional orientation tasks in students training and the usage of applied mathematical packages to solve problems of this kind in the course of higher mathematics as a means of increasing the efficiency of the educational process
Full Text
ЗАДАЧИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ НАПРАВЛЕННОСТИ В КУРСЕ ВЫСШЕЙ МАТЕМАТИКИ И ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ПАКЕТОВ ПРИКЛАДНЫХ ПРОГРАММ ДЛЯ ИХ РЕШЕНИЯ×
About the authors
Olga Valer'evna Filippenko
Samara State Technical University
Email: ktmz@samgtu.ru
postgraduate student, assistant, Department of Higher Mathematics and Applied Information Technology 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100
Ekaterina Vladimirovna Mazurenko
Samara State Technical University
Email: ktmz@samgtu.ru
senior lecturer, Department of Higher Mathematics and Applied Information Technology 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100
References
- Евдокимов М.А., Филиппенко О.В. Задачи профессиональной направленности и их роль в реализации компетентностного подхода // Вестник СамГТУ. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2007. - № 2. - С. 33-37.
- Кривлёв А.В. Основы компьютерной математики с использованием системы MatLab. М.: Лекс-Книга, 2005. - 496 с.
- Пидкасистый П.И. Организация учебно-познавательной деятельности студентов. М.: Педагогическое общество России, 2005.
- Спирин А.Ф. Теоретические и методические проблемы анализа педагогических ситуаций и решения учебно-воспитательных задач в вузе // Как решать педагогические задачи? Кострома, 1992. С. 5-7.
- Черняк А.А., Черняк Ж.А., Доманова Ю.А. Высшая математика на базе MathCad. Общий курс. - СПб.: БХВ-Петербург, 2004. - 608 с.