SOCIAL AND AESTHETIC VALUE OF PHILOSOPHICAL DIDACTICS


Cite item

Abstract

In the article the didactic problem of social and technical life from philosophical and esthetic positions is investigated. Didactic and aesthetic mission of social philosophy is considered. Methodological, axiological and didactic and aesthetic function ofphilosophy and social philosophy are presented.

Full Text

СОЦИАЛЬНО-ЭСТЕТИЧЕСКАЯ ЦЕННОСТЬ ФИЛОСОФСКОЙ ДИДАКТИКИ
×

About the authors

Anatoly Nikolaevich Stepanov

Samara State Technical University

Email: stepanov-54@mail.rupasshound
candidate of philosophy, associate professor, Department of philosophy, Samara State Technical University. 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

References

  1. Геворкян Е.Н. Подготовка педагогических кадров в современной России: социально-философский анализ / Вестник Московского городского педагогического университета. Серия «Философские науки». 2012. № 1 (5). М.: МГПУ, 2012. - С. 107.
  2. Горячев М.М. Проблемы создания «Новой школы» в России в пореформенный период и в настоящее время / Вестник Самарского государственного университета. Гуманитарная серия. 2011. № 37 (88). Самара: СамГУ, 2011. - С. 142.
  3. Чернышевский Н.Г. Избранные философские сочинения / Под общей редакцией М.М. Григорьяна. Л.: Государственное изд-во политической литературы, 1950. Т. 1. - С. 59.
  4. Ягудина Л.Р. О некоторых институтах гарантии качества образования в России // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Гуманитарные науки. 2012. № 2. Пенза: ПГУ 2012. - С. 104.

Copyright (c) 2012 Stepanov A.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies