SOCIAL AND AESTHETIC VALUE OF PHILOSOPHICAL DIDACTICS
- Authors: Stepanov A.N.1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 9, No 2 (2012)
- Pages: 202-207
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51905
- ID: 51905
Cite item
Full Text
Abstract
In the article the didactic problem of social and technical life from philosophical and esthetic positions is investigated. Didactic and aesthetic mission of social philosophy is considered. Methodological, axiological and didactic and aesthetic function ofphilosophy and social philosophy are presented.
Full Text
СОЦИАЛЬНО-ЭСТЕТИЧЕСКАЯ ЦЕННОСТЬ ФИЛОСОФСКОЙ ДИДАКТИКИ×
About the authors
Anatoly Nikolaevich Stepanov
Samara State Technical University
Email: stepanov-54@mail.rupasshound
candidate of philosophy, associate professor, Department of philosophy, Samara State Technical University. 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100
References
- Геворкян Е.Н. Подготовка педагогических кадров в современной России: социально-философский анализ / Вестник Московского городского педагогического университета. Серия «Философские науки». 2012. № 1 (5). М.: МГПУ, 2012. - С. 107.
- Горячев М.М. Проблемы создания «Новой школы» в России в пореформенный период и в настоящее время / Вестник Самарского государственного университета. Гуманитарная серия. 2011. № 37 (88). Самара: СамГУ, 2011. - С. 142.
- Чернышевский Н.Г. Избранные философские сочинения / Под общей редакцией М.М. Григорьяна. Л.: Государственное изд-во политической литературы, 1950. Т. 1. - С. 59.
- Ягудина Л.Р. О некоторых институтах гарантии качества образования в России // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Гуманитарные науки. 2012. № 2. Пенза: ПГУ 2012. - С. 104.