COMPETENCE MODULAR ORGANIZATION OF SELF-STUDY ACTIVITIES OF EXTRA-MURAL DEPARTMENT STUDENT


Cite item

Abstract

The article deals with the process of helping students of extra-mural department to master «Higher mathematics» using education modules which give an opportunity to learn the subject gradually, to do it in a short period and to learn more.

Full Text

КОМПЕТЕНТНОСТНО-МОДУЛЬНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ САМООБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ЗАОЧНОГО ОТДЕЛЕНИЯ ВУЗА
×

About the authors

Elena Nikolaevna Ryabinova

Samara State Technical University

Email: eryabinova@mail.ru
Doctor of Pedagogial Sciences, professor of the Chair of Higher Mathematics and Applied Computer Science. 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

Elena Nikolaevna Besperstova

Samara State University of Transport

Email: wxy@list.ru
Senior Lecturer of the Chair of Higher Mathematics 18, 1st Bezymyanniy L., Samara, 443066

References

  1. Богоявленская А.Е. Познавательная самостоятельность студентов и её развитие // Мир образования - образование в мире. - 2007. - № 2. - С. 108-113.
  2. Зиновьев С.И. Учебный процесс в советской высшей школе. - М.: Высшая школа, 1975. - 316 с.
  3. Рябинова Е.Н. Разработка и реализация индивидуально корректируемой технологии профессионального обучения. - М.: Издательство СНЦ, 2008. - 238 с.
  4. Рябинова Е.Н. Формирование познавательно-деятельностной матрицы учебного материала в высшей профессиональной школе. - Самара: Издательство СНЦ, 2008. - 245 с.
  5. Рябинова Е.Н., Бесперстова Е.Н. Организация самообразовательной деятельности студентов технического университета при изучении векторной алгебры: учебно-методическое пособие. - Самара: Издательство СамГУПС, 2012. - 168 с.
  6. Хуторской А.В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций // Интернет-журнал «Эйдос». - 2005.

Copyright (c) 2012 Ryabinova E.N., Besperstova E.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies