AUTHENTIC TEXT AS A MEANS OF DEVELOPMENT OF STUDENTS COMMUNICATIVE COMPETENCE IN THEIR PROFESSINAL ACTIVITY


Cite item

Abstract

This article discusses the use of authentic texts and works offiction in the process of learning a foreign language. The texts are considered as means of development of students communicative competence in their professional activity.

Full Text

АУТЕНТИЧНЫЙ ТЕКСТ КАК СРЕДСТВО ФОРМИРОВАНИЯ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ОБУЧАЕМЫХ
×

About the authors

Marina Anatol'evna Mignenko

Syzran Department of Samara State Technical University

Email: mignenkom@mail.ru
candidate of pedagogics, associate professor, Head of Department of Foreign Languages 45 Sovetskaya str., Syzran, 446001

References

  1. Виноградов В.В. О языке художественной прозы // Избр. труды. - М.: Наука, 1980. - 70 с.
  2. Леонтьев А.А. Высказывание как предмет лингвистики, психолингвистики и теории коммуникации // Синтаксис текста. - М.: Наука, 1979. - 28 с.
  3. Спиридонова Л.К., Теплинская Н.М. Место художественного текста в формировании профессиональной компетенции учащегося // Проблемы подготовки иностранных учащихся -нефилологов и специалистов к профессиональному общению на русском языке: тезисы докл. и сообщ. междунар. конф. - Ч. 2. - Ташкент, 1989. - С. 73-74.
  4. Зиновьева М.Д. Национальная культура и психологическое содержание речевой деятельности ин. уч-ся // Русский язык и литература в общении народов мира: Проблемы функционирования и преподавания: доклады сов. делегации на VII Конгрессе МАПРЯЛ. - М.: Русский язык, 1990. - С. 83-92.
  5. Верещагин Е.М., Костомаров В.Г. Язык и культура: Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного. - 4-е изд., перераб. и доп. - М.: Русский язык, 1990. - 246 с.
  6. Пирхавка Н.Е. Формирование лингвострановедческого компонента коммуникативной компетенции учащихся при обучении чтению (шк. с углуб. изуч. фр. яз.): дис.. канд. пед. наук. - М., 1992. - 235 с.

Copyright (c) 2012 Mignenko M.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies