Competency building approach in realization of education: Issues ofdistinction


Cite item

Abstract

The issue of implementation of competency building approach in the system of education is analyzed in this
paper. The necessity of changing of its pedagogical content is emphasized.

About the authors

Julia O Moeseyenko

Samara State Technical University

Email: letter_to_my_box@mail.ru
преподаватель, каф. иностранных языков; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

Alexander A Khorovinnikov

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: aehkstremist@yandex.ru
(к.ф.н, доцент), каф. философии; Поволжская государственная социально-гуманитарная академия; Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

References

  1. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. - М.: АСТЭМ, 2010. - 433 с.
  2. Краевский В.В., Хуторской А.В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах // Педагогика. - 2003. - № 3. - С. 3-10.
  3. Митрофанова Е.А. Система формирования информационной компетентности у будущих специалистов. - Вольск: Изд-во ВПК, 2010. - 188 с.
  4. Сластенин В.А. Реализация новых компетентностных стандартов в образовательном процессе. - М.: Высшее образование, 2011. - 329 с.
  5. Тришина С.В., Хуторской А.В. Информационная компетентность специалиста в системе дополнительного профессионального образования // Интернет-журнал «Эйдос». - 2004. 22 июня. http://www.eidos.ru/journal/2004/0622-09.htm.

Copyright (c) 2012 Moeseyenko J.O., Khorovinnikov A.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies