Competency building approach in realization of education: Issues ofdistinction
- Authors: Moeseyenko J.O1, Khorovinnikov A.A2
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
- Issue: Vol 9, No 1 (2012)
- Pages: 132-139
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51802
- ID: 51802
Cite item
Full Text
Abstract
The issue of implementation of competency building approach in the system of education is analyzed in this
paper. The necessity of changing of its pedagogical content is emphasized.
paper. The necessity of changing of its pedagogical content is emphasized.
About the authors
Julia O Moeseyenko
Samara State Technical University
Email: letter_to_my_box@mail.ru
преподаватель, каф. иностранных языков; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University
Alexander A Khorovinnikov
Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
Email: aehkstremist@yandex.ru
(к.ф.н, доцент), каф. философии; Поволжская государственная социально-гуманитарная академия; Samara State Academy of Social Sciences and Humanities
References
- Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. - М.: АСТЭМ, 2010. - 433 с.
- Краевский В.В., Хуторской А.В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах // Педагогика. - 2003. - № 3. - С. 3-10.
- Митрофанова Е.А. Система формирования информационной компетентности у будущих специалистов. - Вольск: Изд-во ВПК, 2010. - 188 с.
- Сластенин В.А. Реализация новых компетентностных стандартов в образовательном процессе. - М.: Высшее образование, 2011. - 329 с.
- Тришина С.В., Хуторской А.В. Информационная компетентность специалиста в системе дополнительного профессионального образования // Интернет-журнал «Эйдос». - 2004. 22 июня. http://www.eidos.ru/journal/2004/0622-09.htm.