EDUCATIONAL SUPPORT AS AN ACTIVITY OF DEVELOPMENT OF STUDENTS READINESS FOR SELF-EDUCATION


Cite item

Abstract

In the article the author represents a system of activization of student self-education in the educational process with regard to specific patterns of personality - oriented education. The article highlights the experience of effective inclusion of students into research activities and basic aspects of educational support which lead to self-education.

Full Text

ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПОДДЕРЖКА КАК ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПО ФОРМИРОВАНИЮ ГОТОВНОСТИ УЧАЩИХСЯ К САМООБУЧЕНИЮ
×

About the authors

Svetlana Pavlovna Gavryuchenkova

Nizhny Novgorod State Pedagogical University

Email: mail: gavryuchenko@mail.ru
a postgraduate student of Department of Pedagogics, Nizhny Novgorod State Pedagogical University. 1 Ulyanov str., Nizhny Novgorod, 603950

References

  1. Лисовский В.Т. Советское студенчество. Социологические очерки. - М.: Высш. шк., 1990. - 302 с.
  2. Александрова Е.А., Крылова Н.Б. Педагогическая поддержка в контексте развития гуманной педагогики / Педагогическая поддержка ребенка в образовании. Под ред. В.А. Сла-стенина, И.А. Колесниковой. - М.: Академия, 2006. - С. 8-17.
  3. Александрова Е.А., Крылова Н.Б. Появление новых образовательных моделей, ориентированных на саморазвитие ребенка / Педагогическая поддержка ребенка в образовании. Под ред. В.А. Сластенина, И.А. Колесниковой. - М.: Академия, 2006. - С. 17-22.
  4. Михайлова Н.Н., Юсфин С.М. Педагогика поддержки: Учеб.-метод. пособие. - М.: МИРОС, 2001. - 208 с.
  5. Бедерханова В.П. Педагогическая поддержка процесса индивидуализации человека в образовании // Психологические проблемы самореализации личности: Сб. науч. тр. - Краснодар: КубГу, 1998. - Вып. 3. - С. 68-71.
  6. Михайлова Н.Н., Юсфин С.М. Концепция педагогической поддержки О.С. Газмана / Педагогическая поддержка ребенка в образовании. Под ред. В.А. Сластенина, И.А. Колесниковой. - М.: Академия, 2006. - С. 31-40.

Copyright (c) 2012 Gavryuchenkova S.P.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies