THE TYPES OF INTERACTIONS IN THE EDUCATIONAL NETWORK COMMUNITY


如何引用文章

全文:

详细

The article is devoted to the ways of organization of network interaction between the members of an educational network community. The author describes the concept and characteristics of the network community. The article also analyzes the network tools that help to realize the interaction between the members of the network community for learning. The author examines the types of interactions of participants of training in the educational network community: Learner-Content, Instructor-Learner, Learner-Learner and Learner-Interface. With the help of the analysis of the scientific and pedagogical researches, the author reveals the characteristics of the interaction of the members of the educational network community and the necessary pedagogical aspects for an effective network interaction.

作者简介

Diana Moglan

Herzen State Pedagogical University of Russia

Email: di_2008@mail.ru
assistant, post-graduate student of Department of Informatization of Education. 48, Moika Emb., St. Petersburg, 191186

参考

  1. Сапов А.М. Влияние интернет-коммуникаций на процесс формирования сообщества российских трейдеров (социологический анализ): дис. … канд. социол. наук. - Новочеркасск, 2004. - 156 с.
  2. Lazar J., Preece J. Social considerations in online communities: usability, sociability, and success factors [Электронныйресурс]. - 2002. - Режимдоступа: http://www.itu.dk/~khhp/speciale/videnskabelige%20artikler/Preece_2002%20DRAFT%20Social%20Consideration%20in%20online%20communities.pdf
  3. Preece J., Maloney-Krichmar D. Online communities: focusing on sociability and usability [Электронныйресурс]. - 2003. - Режимдоступа: http://www.ee.oulu.fi/~vassilis/courses/socialweb10F/reading_material/1/Preece03-OnlineCommunities-HandbookChapt.pdf
  4. Сергеев А.Н. Сетевое сообщество как субъект образовательной деятельности в Интернет [Электронный ресурс] // Современные проблемы науки и образования. - 2012. - №6. - Режим доступа: http://www.science-education.ru/106-7475
  5. Сергеев А.Н. Обучение в сетевых сообществах Интернета как направление информатизации образования // Изв. Волгогр. гос. пед. ун-та. Сер. Педагогические науки. - 2011. - № 8(62). - С. 73-77.
  6. Моглан Д.В. Организация образовательных сетевых сообществ на основе блогов // Актуальные вопросы современной информатики: материалы IV Всероссийской заочной научно-практической конференции. - Коломна: Московский государственный областной социально-гуманитарный институт, 2014. - С. 19-24.
  7. Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура. - М.: ГУ ВШЭ, 2008. - 608 с.
  8. Moore M.G. Three types of interaction // American journal of distance education. - 1989. - No. 3(2). - P. 1-6.
  9. Hilman D.C., Willis D.J., Gunawardena C.N. Learner-interface interaction in distance education: An extension of contemporary models and strategies for practitioners // American Journal of Distance Education. - 1994. - No. 8(2). - P. 30-42.
  10. Van Dusen G.C. Classroom learning: Interaction and interface / Foster L., Bower B.L., Watson L.W. (Eds.), ASHE Reader Distance education: Teaching and learning in higher education. - Boston, MA: Pearson Custom Publishing, 2002. - P. 242-248.
  11. Murphy K.L., Cifuentes L. Using Web tools, collaborating and learning online // Distance Education. - 2001. - No. 22(2). - P. 285-305.
  12. Курина В.А. Технологическое проектирование субъект-субъектного образовательного пространства в системе высшей школы // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2013. - №2 (20). - С. 99-104.
  13. Han S.Y., Hill S.R. Collaborate to learn, learn to collaborate: Examining the roles of context, community, and cognition in asynchronous discussion // Journal of Educational Computing Research. - 2007. - No. 36(1). - P. 89-123.
  14. Hara N., Bonk C.J., Angeli C. Content analysis of online discussion in an applied educational psychology course // Instructional science. - 2000. - No. 28(2). - P. 115-152.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Moglan D.V., 2014

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可

##common.cookie##