DIAGNOSTICS OF THE EDUCATIONAL UNIVERSITY ENVIRONMENT BY MEANS OF VECTOR MODELING


Cite item

Full Text

Abstract

He concept "educational environment" is the important characteristic of educational process. Diagnostics of the educational environment of higher education institution is presented in the article by means of a method of vector modeling. The pedagogical conditions that stimulate the educational activity of students are identified.

About the authors

Valentin P. Sykhinin

Syzran Department of Samara State Technical University

45, Sovetskaya Str., Syzran, 446001

Margarita V. Gorshenina

Syzran Department of Samara State Technical University

Email: kaf.piuss@yandex.ru
45, Sovetskaya Str., Syzran, 446001

References

  1. Нордстрем К., Риддерстрале Й. Караоке-капитализм. Менеджмент для человечества. - М.: Манн, Иванов и Фербер, 2009. - 336 с.
  2. Сурина И.А. Образовательное пространство: определение, структура и характеристики // Психолого-педагогические проблемы сельской школы. Вып. 35. 2010. - С. 250-260.
  3. Михайлова Ю.Н. Развитие адаптационного потенциала личности студента как фактор оптимизации образовательного пространства вуза // Психологическая наука и образование. - 2010. - № 5. - С. 19-25.
  4. Университет как центрокультуропорождающее образование. Изменение форм коммуникации в учебном процессе / Под ред. М.А. Гусаковского. - Мн.: БГУ, 2004. - 279 с.
  5. Чумичёва Р.М., Редько Л.Л. Теоретические подходы и проектирование образования в современных условиях. - Ставрополь: ИРО, 1996. - 24 с.
  6. Вишнякова С.М. Профессиональное образование. Словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика. - М.: НМЦ СПО, 1999. - 538 с.
  7. Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. - М.: Смысл, 2001. - 365 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Sykhinin V.P., Gorshenina M.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies