DIAGNOSTICS OF THE EDUCATIONAL UNIVERSITY ENVIRONMENT BY MEANS OF VECTOR MODELING
- Authors: Sykhinin V.P.1, Gorshenina M.V.1
-
Affiliations:
- Syzran Department of Samara State Technical University
- Issue: Vol 11, No 1 (2014)
- Pages: 186-192
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51948
- ID: 51948
Cite item
Full Text
Abstract
He concept "educational environment" is the important characteristic of educational process. Diagnostics of the educational environment of higher education institution is presented in the article by means of a method of vector modeling. The pedagogical conditions that stimulate the educational activity of students are identified.
About the authors
Valentin P. Sykhinin
Syzran Department of Samara State Technical University45, Sovetskaya Str., Syzran, 446001
Margarita V. Gorshenina
Syzran Department of Samara State Technical University
Email: kaf.piuss@yandex.ru
45, Sovetskaya Str., Syzran, 446001
References
- Нордстрем К., Риддерстрале Й. Караоке-капитализм. Менеджмент для человечества. - М.: Манн, Иванов и Фербер, 2009. - 336 с.
- Сурина И.А. Образовательное пространство: определение, структура и характеристики // Психолого-педагогические проблемы сельской школы. Вып. 35. 2010. - С. 250-260.
- Михайлова Ю.Н. Развитие адаптационного потенциала личности студента как фактор оптимизации образовательного пространства вуза // Психологическая наука и образование. - 2010. - № 5. - С. 19-25.
- Университет как центрокультуропорождающее образование. Изменение форм коммуникации в учебном процессе / Под ред. М.А. Гусаковского. - Мн.: БГУ, 2004. - 279 с.
- Чумичёва Р.М., Редько Л.Л. Теоретические подходы и проектирование образования в современных условиях. - Ставрополь: ИРО, 1996. - 24 с.
- Вишнякова С.М. Профессиональное образование. Словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика. - М.: НМЦ СПО, 1999. - 538 с.
- Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. - М.: Смысл, 2001. - 365 с.
