The competence-based approach in the teaching of "History of Public Administration in Russia"


Cite item

Full Text

Abstract

The article reviews the experience of teaching the discipline "History of Public Administration in the history of Russia" for students studying for a degree, "Public Relations". The author analyzes the means and methods of forming a common cultural, educational, informative and value-semantic competence in the process of studying the course that should possess a graduate of Bachelor of the profile.

About the authors

Natalia A Tatarenkova

Samara State Technical University

Email: ntatarenkova@mail.ru
(канд. ист. наук), доцент, каф. социологии, политологии и истории Отечества; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

References

  1. Андреев А.Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско- методологического анализа. - Педагогика. - 2005. - № 4. - С. 19-26.
  2. Бондаревская Е.В., Кульневич С.В. Парадигмальный подход к разработке содержания ключевых педагогических компетенций. - Педагогика. - 2004. - № 10. - С. 23-31.
  3. Модели государственного управления в истории России: учебно-метод. пособие / Сост. Н.А. Татаренкова. - Ч. 1. - Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2011. - 127 с.
  4. Татаренкова Н.А. История государственного управления в России: учеб-метод. пособ. - Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2008. - 147 с.
  5. Татаренкова Н.А. История государственного управления в России: учеб. пособие для самостоятельной работы. - Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2009. - 108 с.
  6. Федеральный государственный образовательный стандарт по направлению 031600 «Реклама и связи с общественностью» (квалификация «бакалавр»). - С. 5-8.
  7. Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно ориентированной парадигмы образования. - Народное образование. - 2003. - № 5. - С. 58-64.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Tatarenkova N.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies