The competence-based approach in the teaching of "History of Public Administration in Russia"
- Authors: Tatarenkova N.A1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 8, No 2 (2011)
- Pages: 149-154
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51774
Cite item
Full Text
Abstract
The article reviews the experience of teaching the discipline "History of Public Administration in the history of Russia" for students studying for a degree, "Public Relations". The author analyzes the means and methods of forming a common cultural, educational, informative and value-semantic competence in the process of studying the course that should possess a graduate of Bachelor of the profile.
About the authors
Natalia A Tatarenkova
Samara State Technical University
Email: ntatarenkova@mail.ru
(канд. ист. наук), доцент, каф. социологии, политологии и истории Отечества; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University
References
- Андреев А.Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско- методологического анализа. - Педагогика. - 2005. - № 4. - С. 19-26.
- Бондаревская Е.В., Кульневич С.В. Парадигмальный подход к разработке содержания ключевых педагогических компетенций. - Педагогика. - 2004. - № 10. - С. 23-31.
- Модели государственного управления в истории России: учебно-метод. пособие / Сост. Н.А. Татаренкова. - Ч. 1. - Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2011. - 127 с.
- Татаренкова Н.А. История государственного управления в России: учеб-метод. пособ. - Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2008. - 147 с.
- Татаренкова Н.А. История государственного управления в России: учеб. пособие для самостоятельной работы. - Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2009. - 108 с.
- Федеральный государственный образовательный стандарт по направлению 031600 «Реклама и связи с общественностью» (квалификация «бакалавр»). - С. 5-8.
- Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно ориентированной парадигмы образования. - Народное образование. - 2003. - № 5. - С. 58-64.
