The problem of students' creativeness formation as creativity ability
- Authors: Labzina P.G1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 8, No 2 (2011)
- Pages: 68-72
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51703
- ID: 51703
Cite item
Full Text
Abstract
The article is devoted to the study of different approaches to the definition of creativeness to validate the need of development of students' ability of getting knowledge independently. The ability mentioned above is based on the creative thinking. The empirical study carried allows to prove the dependence of students' achievements level on their creativeness.
Keywords
About the authors
Polina G Labzina
Samara State Technical University
Email: labzinapg@mail.ru
преподаватель, каф. иностранных языков; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University
References
- Вишнякова Н.Ф. Креативная психопедагогика. Психология творческого обучения. - Минск, 1995. - 240 с.
- Дружинин В.Н. Экспериментальное исследование формирующего влияния среды на креативность / В.Н. Дружинин, Н.В. Хазратова // Психологический журнал. - 1994. - Т. 15. - № 4. - С. 83-89.
- Маслоу А.Г. Дальние пределы человеческой психики. - СПб., 1997. - 430 с.
- Меерович М.П. Технология творческого мышления: дидактическое пособие / М.П. Меерович, Л.И. Шрагина. - М.: АСТ, 2000. - 432 с.
- Морозов А.В. Креативность преподавателя высшей школы: монография. - М., 2002. - 234 с.
- Guilford J.P. The Analysis of Intelligence. - McGraw-Hill, 1971.
- Torrance E.P. The nature of creativity as manifest in the testing // Sternberg R., Tardif T. (eds.) The nature of creativity. - Camridge; Cambridge Press, 1988. - P. 43-75.