The problem of students' creativeness formation as creativity ability


如何引用文章

全文:

详细

The article is devoted to the study of different approaches to the definition of creativeness to validate the need of development of students' ability of getting knowledge independently. The ability mentioned above is based on the creative thinking. The empirical study carried allows to prove the dependence of students' achievements level on their creativeness.

作者简介

Polina Labzina

Samara State Technical University

Email: labzinapg@mail.ru
преподаватель, каф. иностранных языков; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

参考

  1. Вишнякова Н.Ф. Креативная психопедагогика. Психология творческого обучения. - Минск, 1995. - 240 с.
  2. Дружинин В.Н. Экспериментальное исследование формирующего влияния среды на креативность / В.Н. Дружинин, Н.В. Хазратова // Психологический журнал. - 1994. - Т. 15. - № 4. - С. 83-89.
  3. Маслоу А.Г. Дальние пределы человеческой психики. - СПб., 1997. - 430 с.
  4. Меерович М.П. Технология творческого мышления: дидактическое пособие / М.П. Меерович, Л.И. Шрагина. - М.: АСТ, 2000. - 432 с.
  5. Морозов А.В. Креативность преподавателя высшей школы: монография. - М., 2002. - 234 с.
  6. Guilford J.P. The Analysis of Intelligence. - McGraw-Hill, 1971.
  7. Torrance E.P. The nature of creativity as manifest in the testing // Sternberg R., Tardif T. (eds.) The nature of creativity. - Camridge; Cambridge Press, 1988. - P. 43-75.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Labzina P.G., 2011

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可