The problem of students' creativeness formation as creativity ability


Cite item

Abstract

The article is devoted to the study of different approaches to the definition of creativeness to validate the need of development of students' ability of getting knowledge independently. The ability mentioned above is based on the creative thinking. The empirical study carried allows to prove the dependence of students' achievements level on their creativeness.

About the authors

Polina G Labzina

Samara State Technical University

Email: labzinapg@mail.ru
преподаватель, каф. иностранных языков; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University

References

  1. Вишнякова Н.Ф. Креативная психопедагогика. Психология творческого обучения. - Минск, 1995. - 240 с.
  2. Дружинин В.Н. Экспериментальное исследование формирующего влияния среды на креативность / В.Н. Дружинин, Н.В. Хазратова // Психологический журнал. - 1994. - Т. 15. - № 4. - С. 83-89.
  3. Маслоу А.Г. Дальние пределы человеческой психики. - СПб., 1997. - 430 с.
  4. Меерович М.П. Технология творческого мышления: дидактическое пособие / М.П. Меерович, Л.И. Шрагина. - М.: АСТ, 2000. - 432 с.
  5. Морозов А.В. Креативность преподавателя высшей школы: монография. - М., 2002. - 234 с.
  6. Guilford J.P. The Analysis of Intelligence. - McGraw-Hill, 1971.
  7. Torrance E.P. The nature of creativity as manifest in the testing // Sternberg R., Tardif T. (eds.) The nature of creativity. - Camridge; Cambridge Press, 1988. - P. 43-75.

Copyright (c) 2011 Labzina P.G.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies