INTERDISCIPLINARY LINKS OF NATURAL SCIENCES AND TECHNICAL DISCIPLINES


如何引用文章

全文:

详细

It is shown that the existing subject-based system of higher education causes the discrepancies between separate knowledge in various subjects and professional competence as an integral characteristic of educational quality. These contradictions are noted to be resolved only through the pedagogical integration of educational content.

作者简介

Elena Alontseva

Samara State University of Architecture and Civil Engineering

Email: algil@mail.ru
Samara State University of Architecture and Civil Engineering

A Gilev

Email: algil@mail.ru

Alexander Gilev

Samara State University of Architecture and Civil Engineering

Email: algil@mail.ru
Samara State University of Architecture and Civil Engineering

参考

  1. Гилев А.А. Когнитивный анализ процесса решения учебных физических задач // Физиче-ское образование в вузах. - 2007. - № 2. - С. 62-71.
  2. Семин Ю.Н. Интеграция содержания инженерного образования: дидактический аспект. - Ижевск: Изд-во ИжГТУ, 2000. - 140 с.
  3. Семин Ю.Н. Междисциплинарный учебный комплекс // Высшее образование в России. - 2002. - № 2. - С. 107-110.
  4. Чернова Ю.К. Конфайнмент-моделирование процессов подготовки конкурентоспособно-го специалиста // www.relga.ru, № 6 [128], 16.03.2006.
  5. Черепанов В.С. Основы педагогической экспертизы. - Ижевск: Издательство ИжГТУ, 2006. - 124 с.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Alontseva E.A., Gilev A.A., Gilev A.A., 2011

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可

##common.cookie##