INTERDISCIPLINARY LINKS OF NATURAL SCIENCES AND TECHNICAL DISCIPLINES
- 作者: Alontseva E.A1, Gilev AA2, Gilev A.A1
-
隶属关系:
- Samara State University of Architecture and Civil Engineering
- 期: 卷 8, 编号 1 (2011)
- 页面: 9-13
- 栏目: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51635
- ID: 51635
如何引用文章
全文:
详细
It is shown that the existing subject-based system of higher education causes the discrepancies between separate knowledge in various subjects and professional competence as an integral characteristic of educational quality. These contradictions are noted to be resolved only through the pedagogical integration of educational content.
作者简介
Elena Alontseva
Samara State University of Architecture and Civil Engineering
Email: algil@mail.ru
Samara State University of Architecture and Civil Engineering
A Gilev
Email: algil@mail.ru
Alexander Gilev
Samara State University of Architecture and Civil Engineering
Email: algil@mail.ru
Samara State University of Architecture and Civil Engineering
参考
- Гилев А.А. Когнитивный анализ процесса решения учебных физических задач // Физиче-ское образование в вузах. - 2007. - № 2. - С. 62-71.
- Семин Ю.Н. Интеграция содержания инженерного образования: дидактический аспект. - Ижевск: Изд-во ИжГТУ, 2000. - 140 с.
- Семин Ю.Н. Междисциплинарный учебный комплекс // Высшее образование в России. - 2002. - № 2. - С. 107-110.
- Чернова Ю.К. Конфайнмент-моделирование процессов подготовки конкурентоспособно-го специалиста // www.relga.ru, № 6 [128], 16.03.2006.
- Черепанов В.С. Основы педагогической экспертизы. - Ижевск: Издательство ИжГТУ, 2006. - 124 с.