ESP STUDENTS′ SELF-STUDY


Cite item

Abstract

ESP students’ self-study is an important problem of modern education and methodology of teaching foreign languages. The author introduces requirements necessary for improving effective ESP students self-study activity , shares some experience of using original movies and e-textbooks as a means of ESP students self-study work and presents various types of self-study tasks for students. According to the state educational standards of higher education a modern specialist should do self-study, using modern educational and information technologies, understand the diversity of social, cultural, ethnic, religious values ​​and differences, know ways and means of cultural communication. The main goal of our study is to create the concept of ESP students’ self-study work. Achieving this we can accomplish a number of pedagogical tasks. The conclusions are proved by numerous examples. We would like to emphasize that using original movies is very important for this purpose. It is also necessary to create electronic course -books based on technical vocabulary and cross-cultural material.

About the authors

Irina Y. Sukhanova

Samara State Technical University

Email: irina_pt2001@mail.ru
(PhD), Associate professor, the department of foreign languages. 244, Molodogvardeiskaya Str., Samara, 443100

References

  1. Анисимова Е.Е. Подпись как компонент креолизованного текста // Коммуникативная лингвистика: Сб. науч. тр. - М.: МГЛУ, 1997. - С. 31.
  2. Борщева В.В., Григорян Я.Г. Развитие учебной автономии студентов в процессе изучения иностранного языка в неязыковом вузе // Вестник Московского государственного гуманитарного университета им. М.А. Шолохова. Сер. Педагогика и психология. - 2014. - № 1. - С. 43-48.
  3. Иванова С.Г. Организация самостоятельной работы студентов по иностранному языку // Теория и практика общественного развития. - 2013.- № 5. - С. 143-147.
  4. Лотман Ю.М. Об искусстве. - СПб.: Искусство-СПб, 1998. - 704 c.
  5. Медведева Н.Е. Языковой контроль как способ и метод обучения // Вестник Московского университета. Сер. 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. - 2009. - № 1. - С. 15-22.
  6. Минькова Е.Н. Разработка мультимедийного учебно-методического пособия в рамках преподавания курса английского языка «Практикум по культуре речевого общения» [Электронный ресурс]. Режим доступа: distance.ffl.msu.ru/cdo/conf08/rep/Minkova.doc
  7. Рябова М.Э. Мультимедийные технологии в самостоятельной работе студентов при обучении иностранным языкам // Интеграция образования. - Саранск, 2008. - № 2. - С. 24-30.
  8. Сидоренко Т.В. Самостоятельная работа студентов технического вуза в профессионально ориентированном обучении иностранному языку: условия оптимизации // Вестник ТГПУ. - Томск, 2010. - Вып. 1 (91). - С. 127-130.
  9. Суханова И.Ю., Филоненко Т.А. The Devil Wears Prada: Student`s Book: Учеб.-метод. пособие. - Самара: Самар. гос. техн.ун-т, 2010. - 68 с.
  10. Суханова И.Ю., Филоненко Т.А. The Devil Wears Prada: Teacher`s Book: Учеб.-метод. пособие. - Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2010. - 72 с.
  11. Суханова И.Ю., Филоненко Т.А. Cars: Student’s Book (Тачки: книга для студента): Современный технический английский на материале видеофильма. - Самара: СамГТУ, 2011. - 112 с.
  12. Суханова И.Ю., Филоненко Т.А. Cars: Teacher’s Book (Тачки: книга для преподавателя): Современный технический английский на материале видеофильма. - Самара: СамГТУ, 2011. - 117 с.
  13. Суханова И.Ю., Филоненко Т.А. Cars 2: Course Book: Современный технический английский на материале видеофильма. - Самара: СамГТУ, 2013. - 133 с.

Copyright (c) 2014 Sukhanova I.Y.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies