CONSOLIDATED MANAGEMENT PRODUCTIVITY RESEARCH POSTGRADUATES


Cite item

Abstract

As a hypothesis, it is assumed that the source of order in the generation of new knowledge is not only a natural evolution inferred, but also self-organizing role of the representation space environment, against which the mechanism of selection. This will provide an organic interaction between selection and self-organization, based on coordinated behavior of the system and the subject. The article introduces the concept and analysis of the conditions for the consolidated management productivity intellectual graduate student, ensuring the development of the ability to self-generate new knowledge through research and evaluation solutions relevant professional problems.

About the authors

Vladimir M. Nesterenko

Samara State Technical University

Email: psychol@samgtu.ru
Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, Head, department of Psychology and Pedagogics. 244, Molodogvardeiskaya Str., Samara, 443100

References

  1. Бедный Б.И., Миронос А.А. Подготовка научных кадров в высшей школе. Состояние и тенденции развития аспирантуры: Монография. - Н. Новгород:ННГУ, 2008. - 219 с.
  2. Государственная программа Российской Федерации «Развитие науки и технологий» на 2013-2020 годы. УтвержденаПостановлением от 15 апреля 2014 г. № 301.
  3. Концепция долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года. Утверждена распоряжением Правительства Российской Федерации от 17 ноября 2008 г. № 1662-р.
  4. Мельник Н.М., Нестеренко В.М. Концепция эволюционно-деятельностного профессионального образования. - М.: ВЛАДОС, 2007. - 334 с.
  5. Мельник Н.М.,Нестеренко В.М. Теоретические основы эволюционно-деятельностного профессионального образования: Учеб. пособие. - Самара: СамГТУ, 2009. - 311 с.
  6. Мельник Н.М.,Нестеренко В.М.Консолидированная интеллектуально-информационная поддержка безотходной генерации актуального знания в процессе профессиональной деятельности// Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2013. - №1 (19). - С. 93-100.
  7. Мельник Н.М. Интеллектуально-информационная поддержка генерации актуального знания в процессе решения профессиональных задач // Вектор науки ТГУ. - 2012. - № 2 (20). - С. 220-224.
  8. Нестеренко В.М. Параметрическое управление знанием в процессе решения профессиональных задач // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2011. - №1 (15).
  9. Нестеренко В.М. Проектирование учебно-технической среды профессионально-личностного саморазвития студентов технических вузов: дис.. д-ра пед. наук: 13.00.08/Нестеренко Владимир Михайлович. - Тольятти, 2000. - 569 c.
  10. Федеральный закон Российской Федерации от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ.
  11. Хакен Г. Информация и самоорганизация. Макроскопический подход к сложным системам. - М.: Мир, 1991. - 240 с.
  12. Эрштейн Л.Б. Результативность деятельности аспирантуры и необходимость разработки общей теории научного руководства // Педагогическое образование в России. - 2011. - № 4. - С.218-223.

Copyright (c) 2014 Nesterenko V.M.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies