THE METHODS OF THE MULTICRITERION ASSESSMENT OF THE BICORPORATE SYSTEMS EFFICIENCY FOR TARGET VOCATIONAL TRAINING AT TECHNICAL UNIVERSITIES


Cite item

Abstract

The paper deals with the methods based on the multicriterion approach to assess the efficiency of the bicorporate systems for target vocational training of transport specialists. Railway transport enterprises are potential employers of university graduates. The author introduces the complex of criteria to assess the quality of target vocational training in the bicorporate system integrating the organizational and methodical relations between the railway engineering higher school and industry enterprises. At Samara State University of Transport the target group consists of extra-mural students working in RZD JSC.

About the authors

Lyudmila P. Ovchinnikova

Samara State University of Transport

Email: PLOvchin@yandex.ru
Associate Professor of the Department of Philosophy and History of Science. 18, Pervy Bezymyanny pereulok, Samara, 443066

References

  1. Овчинникова Л.П. Бикорпоративная система целевой подготовки специалистов для предприятий железнодорожного транспорта // Человек и образование. - 2014. - № 2(39). - С. 174-177.
  2. Лисачкина В.Н. Научные основы проектирования системы государственно-частного партнерства учреждений среднего профессионального образования с металлургическими предприятиями транснациональных корпораций: Монография. - Самара: Таймер, 2009.
  3. Весенин Е.И. Система регионального кластерного взаимодействия колледжей с бизнес-структурами (производством) в обеспечении гармонизации профессиональной подготовки кадров: Монография. - Пермь: Диалог, 2014. - 444 с.
  4. Яблонский В.И. Интегрированная система непрерывного взаимодействия «политехнический колледж - предприятие» по подготовке специалистов инженерного профиля // Известия Самарского научного центра РАН. - 2012. - Т. 14. - № 2(3). - С. 602-605.
  5. Галицков С.Я., Михелькевич В.Н. Функциональная специализация инженерного труда: Монография. - Самара: СамГАСУ, 2005. - 166 с.
  6. Овчинникова Л.П. Индикаторы эффективности функционирования бикорпоративной системы подготовки специалистов по заочной форме обучения // Самарский научный вестник. ПГСГА. - 2013. - № 3(4). - С. 71-73.
  7. Никифорова С.В. Методологические и организационно-методические основы интеграции университета с промышленными предприятиями в целях сотрудничества по трудоустройству выпускников // Вестник Самарского государственного технического университета. Сер. Психолого-педагогические науки. - 2013. - № 2(20). - С. 149-155.
  8. Овчинникова Л.П. Специфика обучения студентов-заочников в техническом вузе // Совет ректоров. - № 6. - М., 2013. - С. 45 -53.
  9. Овчинникова Л.П. Специфика обучения студентов-заочников в техническом вузе // Совет ректоров. - № 7. - М., 2013. - С. 32-46.
  10. Михелькевич В.Н. Интеллектуальная собственность и ее правовая защита. - Самара: СамГТУ, 2004. - 36 с.

Copyright (c) 2014 Ovchinnikova L.P.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies