THE TECHNOLOGY OF SOCIAL-CULTURAL DESIGN AS A FORM OF IMMERSION IN PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE STUDENTS: CREATIVE AND INNOVATIVE ASPECTS


Cite item

Full Text

Abstract

The relevance of the article consists in the fact that the institutions that train specialists for the sphere of culture are currently in need of bringing various forms of innovation, allowing to create a situation approximate to the professional one. One of these forms is a socio-cultural design which has recently received much popularity. In this paper we have tried to show the importance of socio-cultural design as a possible option to create conditions for the immersion of students in professional activities through innovative approaches. The paper shows that in the process of creating the project, the students realize its creative potential.

About the authors

Vera A. Kurina

Samara State Institute Of Culture

Email: kurina06@mail.ru
(Doctor of Pedagogy.), Dean of the Faculty of Cultural Studies and socio-cultural technologies, Professor. 167, Frunze str., Samara, 443010

References

  1. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 033000 «Культурология» (квалификация (степень) «бакалавр») от 25 января 2010 г. № 71.
  2. Андреева Г.М. Психология социального познания. - М., 2000. - 288 c.
  3. Гаюрова Ю.А. Социальное мифотворчество и динамика ценностных ориентаций в процессе межпоколенной культурной трансмиссии // Креативная экономика и социальные инновации. - Creative Economics And Social Innovations. - 2013. - С. 57-87.
  4. Драч Г.В. Культурология. - Ростов-нД: Феникс, 1998. - 576 с.
  5. Зуев С.Э. Социально-культурное проектирование. - Ижевск: Альтернатива, 2003. - 156 с.
  6. Ионесов В.И. Культура на переходе: императивы трансформации и возможности развития. - Culture in Transition: Imperatives of Transformation and Possibilities of Development. - Самара, 2011.
  7. Ипполитова А.Г. Трансформация «ренессансных» форм культуры в контексте социокультурного кризиса // Креативная экономика и социальные инновации. - Creative Economics And Social Innovations. - 2013. - Вып. 3. - № 2 (5). - С. 30-37.
  8. Марков А.П., Бирженюк Г.М. Основы социокультурного проектирования. - СПб., 1997. - 272 с.
  9. Степанова И.В. Педагогические условия совершенствования профессиональной подготовки студентов режиссерских специальностей в вузе культуры и искусств: Автореф. дис. … канд. пед. наук: по спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / Степанова Инна Владимировна [ФГОУ ВПО «Челябинская государственная академия культуры и искусств»]. - Омск, 2009. - 22 с.
  10. Стёганцев А.В. Компетентностный подход к профессиональному образованию: от профессионального образования к образованию профессионалов // К докладу на VIII Международном фестивале бизнес-тренеров. - 2010. - 12 с.
  11. Янченко И.В. Педагогическая ценность проектной деятельности в формировании карьерной компетентности будущих выпускников вуза // Молодой ученый. - 2013. - № 2. - С. 422-424.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Kurina V.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies