THE EFFICIENCY OF LANGUAGE TRAINING OF STUDENTS OF ECONOMIC UNIVERSITIES MAJORING IN «TRANSLATOR IN THE SPHERE OF PROFESSIONAL COMMUNICATION» DISCIPLINE


如何引用文章

全文:

详细

The article deals with the problem of youth proficiency, professional training among students of economic university, which involves their professional competencies application to respond to the changes on the global labor market. The efficiency of implemented professional activity entirely depends on the level of key economic competencies as: academic, communicational, organizational and linguistic competencies. The main components in the structure and content of professional multicultural competence are considered as cognitive, active, motivational and value components. This standardization of specific education is solved by defining the obligatory content minimum as a starting point for the subsequent formation and development of the intellectual and creative potential of the individuals.

作者简介

Julia Ermakova

Samara State Economic University

Email: ermjul@yandex.ru
candidate of pedagogical Sciences, associate Professor of foreign languages Department at Samara state economic University. 141, Soviet Army Str., Samara, 443090

Lubov Kapustina

Samara State Economic University

candidate of pedagogical Sciences, associate Professor of foreign languages Department at Samara state economic University. 141, Soviet Army Str., Samara, 443090

Margarita Sergeeva

Samara State Economic University

candidate of philological Sciences, associate Professor of foreign languages Department at Samara state economic University. 141, Soviet Army Str., Samara, 443090

参考

  1. Карпова И.В., Мерцалова С.Л. Владение иностранными языком выпускниками экономических вузов как фактор их профессиональной конкурентности в условиях глобализации // Вестник Орел ГИЭТ. - 2013. - № 2(24). - С. 125-130.
  2. Красноруцкий В. Формулы компетентности // Русский полис. - 2005. - № 7. - 71 с.
  3. Руднева Т.И. Средства формирования коммуникативной компетентности студентов // Известия Самарского научного центра РАН. - 2012. - Т. 14. - № 2-3. - С. 634-638.
  4. Формирование общеевропейского пространства высшего образования: Коммюнике Конференции министров высшего образования // Болонский процесс: взгляд на проблему: Сб. материалов. - М.: МосГУ, 2005. - С. 23.
  5. Корнеева Н.А. Социокультурный подход к профессиональной подготовке студентов - будущих переводчиков: Автореф. дисс. … канд. пед. наук. - Самара, 2011. - 20 с.
  6. Ардашева Л.М. Обучение иностранным языкам в условиях перехода на новые стандарты высшего профессионального образования // Общество, наука, инновации: Всероссийская ежегодная научно-техническая конференция (НТК-2012): Сб. мат-лов. Общеуниверситетская секция. - Киров, 2012. - С. 587-591.
  7. Шейнн Э. Организационная культура и лидерство. - 3-е изд. - СПб.: Питер, 2007.
  8. Снегова О.В. Основные характеристики уровней владения языком студентов технических специальностей // Вестник НГТУ им. Р.Е. Алексеева. Сер. Управление в социальных системах. Коммуникативные технологии. - 2013. - № 2. - С. 67-79.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Ermakova J.D., Kapustina L.V., Sergeeva M.V., 2014

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可