THE EFFICIENCY OF LANGUAGE TRAINING OF STUDENTS OF ECONOMIC UNIVERSITIES MAJORING IN «TRANSLATOR IN THE SPHERE OF PROFESSIONAL COMMUNICATION» DISCIPLINE


Cite item

Full Text

Abstract

The article deals with the problem of youth proficiency, professional training among students of economic university, which involves their professional competencies application to respond to the changes on the global labor market. The efficiency of implemented professional activity entirely depends on the level of key economic competencies as: academic, communicational, organizational and linguistic competencies. The main components in the structure and content of professional multicultural competence are considered as cognitive, active, motivational and value components. This standardization of specific education is solved by defining the obligatory content minimum as a starting point for the subsequent formation and development of the intellectual and creative potential of the individuals.

About the authors

Julia D. Ermakova

Samara State Economic University

Email: ermjul@yandex.ru
candidate of pedagogical Sciences, associate Professor of foreign languages Department at Samara state economic University. 141, Soviet Army Str., Samara, 443090

Lubov V. Kapustina

Samara State Economic University

candidate of pedagogical Sciences, associate Professor of foreign languages Department at Samara state economic University. 141, Soviet Army Str., Samara, 443090

Margarita V. Sergeeva

Samara State Economic University

candidate of philological Sciences, associate Professor of foreign languages Department at Samara state economic University. 141, Soviet Army Str., Samara, 443090

References

  1. Карпова И.В., Мерцалова С.Л. Владение иностранными языком выпускниками экономических вузов как фактор их профессиональной конкурентности в условиях глобализации // Вестник Орел ГИЭТ. - 2013. - № 2(24). - С. 125-130.
  2. Красноруцкий В. Формулы компетентности // Русский полис. - 2005. - № 7. - 71 с.
  3. Руднева Т.И. Средства формирования коммуникативной компетентности студентов // Известия Самарского научного центра РАН. - 2012. - Т. 14. - № 2-3. - С. 634-638.
  4. Формирование общеевропейского пространства высшего образования: Коммюнике Конференции министров высшего образования // Болонский процесс: взгляд на проблему: Сб. материалов. - М.: МосГУ, 2005. - С. 23.
  5. Корнеева Н.А. Социокультурный подход к профессиональной подготовке студентов - будущих переводчиков: Автореф. дисс. … канд. пед. наук. - Самара, 2011. - 20 с.
  6. Ардашева Л.М. Обучение иностранным языкам в условиях перехода на новые стандарты высшего профессионального образования // Общество, наука, инновации: Всероссийская ежегодная научно-техническая конференция (НТК-2012): Сб. мат-лов. Общеуниверситетская секция. - Киров, 2012. - С. 587-591.
  7. Шейнн Э. Организационная культура и лидерство. - 3-е изд. - СПб.: Питер, 2007.
  8. Снегова О.В. Основные характеристики уровней владения языком студентов технических специальностей // Вестник НГТУ им. Р.Е. Алексеева. Сер. Управление в социальных системах. Коммуникативные технологии. - 2013. - № 2. - С. 67-79.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Ermakova J.D., Kapustina L.V., Sergeeva M.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies