THE CHARACTERISTIC FEATURES OF THE TRAINING OF SPECIALISTS FOR THE PROFESSIONAL INFORMATION-ANALYTICAL AND ACADEMIC RESEARCH ACTIVITIES IN A TECHNICAL UNIVERSITY


Cite item

Full Text

Abstract

The article describes the experience of designing and implementing a competent technology of training customs specialists. A set of professional information- analytical and academic research competencies is presented that are to be formed with the university graduates. The author's model of the formation of readiness of students - the future customs experts for the professional information- analytical and academic research activities is described. The content of each of the links of the system is examined. The series of approvals in the educational process of training specialists in the department USAT SamSTU is given.

About the authors

Natalya V. Baikina

Samara State Technical University

Email: natabait@mail.ru
postgraduate student of Department of Management and Systems Analysis in power. 244, Molodogvardeiskaya Str., Samara, 443100

Valentin N. Mihelkevich

Samara State Technical University

Doctor of Technical Sciences, Professor, Department of Psychology and Pedagogy. 244, Molodogvardeiskaya Str., Samara, 443100

Mihail Y. Livshits

Samara State Technical University

Doctor of Technical Sciences, Professor, Head of the Department of Management and Systems Analysis in power. 244, Molodogvardeiskaya Str., Samara, 443100

References

  1. Приказ от 8 ноября 2010 г. № 1117 «Об утверждении и введении в действие Федерального государственного образовательного стандарта высшего профессионального образования по направлению подготовки (специальности) 036401 Таможенное дело (квалификация (степень) «специалист») (ФГОС ВПО 3).
  2. Байденко В.И. Компетенции в профессиональном образовании: к освоению компетентностного подхода // Высшее образование в России. - 2004. - № 11. - С. 3-13.
  3. Михелькевич В.Н., Нестеренко В.М., Кравцов П.Г. Инновационные педагогические технологии: Учеб. пособие. - Самара: СамГТУ, 2004. - 90 с.
  4. Татур Ю.Г. Компетентность в структуре модели качества подготовки специалиста // Высшее образование сегодня. - 2004. - № 3. - С. 20-26.
  5. Блинов В.И., Виненко В.Г., Сергеев И.С. Методика преподавания в высшей школе: учеб.-практ. пособие. - М.: Юрайт, 2013. - 315 с.
  6. Птицын А. Таможня дает добро // Технополис Поволжья: Науч.-попул. журнал СамГТУ. - 2014. - № 2. - 64 с.
  7. Красинская Л.Ф. Проблемы и особенности реализации компетентностно-ориентированных образовательных стандартов в техническом вузе // Вестник СамГТУ. - 2014. - № 2(22). - 108 с.
  8. Кислякова О.П. Способы оценивания в компетентностной технологии обучения // Вестник СамГТУ. - 2014. - № 2(22). - 77 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Baikina N.V., Mihelkevich V.N., Livshits M.Y.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies