IMPROVEMENT OF THE SYSTEM OF MULTICULTURAL EDUCATION IN THE CONDITIONS OF THE HOLISTIC INFORMATION AND EDUCATION ENVIRONMENT


Cite item

Abstract

In the present article the relevance of the system of multicultural education is defined, the mechanisms of its improvement on the basis of the use of didactic-methodical, informational and technological, research and production and social and educational potential of the holistic information and education environment are considered.

About the authors

Vladimir N. Aniskin

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: vnaniskin@gmail.com
candidate of pedagogical sciences, associate professor, dean of faculty of mathematics, physics and informatics, professor of department of informatics, applied mathematics and technique of their teaching. 65/67, M. Gorky str., Samara, 443099

Vladimir I. Bogoslovsky

Russian state pedagogical university of A.I. Herzen

Email: nich@herzen.spb.ru
doctor of pedagogical sciences, professor, head of department of preparation and certification of shots of the top skills. 48, Moika River Emb., St. Petersburg, 191186

Tatyana V. Dobudko

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: tdobudko@mail.ru
the doctor of pedagogical sciences, professor managing department of informatics, applied mathematics and a technique of their teaching. 65/67, M. Gorky str., Samara, 443099

Tatyana A. Zhukova

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: tatianazhu@mail.ru
candidate of pedagogical sciences, associate professor of foreign languages. 65/67, M. Gorky str., Samara, 443099

Svetlana A. Sevenyuk

Samara State Academy of Social Sciences and Humanities

Email: fno@pgsga.ru
the candidate of pedagogical sciences, the associate professor managing department of social pedagogics, psychology and pedagogics of primary education. 65/67, M. Gorky str., Samara, 443099

References

  1. Аниськин В.Н. Совершенствование управления образовательным процессом на основе холистичной информационно-образовательной среды вуза // Вектор науки ТГУ. Серия Педагогика, психология. - 2012. - № 2(9). - С. 22-25.
  2. Бусыгина А.Л., Федотов А.В. Формирование холистичной среды образовательного учреждения // Известия СНЦ РАН. Специальный выпуск "Актуальные проблемы гуманитарных наук". - 2006. - № 1. - С. 102-106.
  3. Носкова Т.Н. Современное информационно-образовательное пространство // Известия РГПУ им. А.И. Герцена. - 2004. - № 4(9): Психолого-педагогические науки (педагогика, теория и методика обучения). - С. 5-8.
  4. Слободчиков В.И. О понятии образовательной среды в концепции развивающего образования. - М., 2000. - С. 172-176.
  5. Щербакова Т.Н. К вопросу о структуре образовательной среды учебных учреждений // Молодой ученый. - 2012. - № 5. - С. 545-548.
  6. Богословский В.И. Научное сопровождение образовательного процесса в педагогическом университете: Методологические характеристики: Монография. - СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 2000. - 142 c.
  7. Интеграционные процессы и гуманитарные технологии: междисциплинарный аспект исследования научного образования в европейских университетах: Научно-методические материалы / В.В. Лаптев, А.П. Тряпицына, В.И. Богословский, Т.С. Бендюкова, С.А. Писарева. - CПб.: Книжный дом, 2007. - 272 c.
  8. Коротков Э.М. Антикризисное управление. - М.: ИНФРА-М, 2000. - 432 с.

Copyright (c) 2014 Aniskin V.N., Bogoslovsky V.I., Dobudko T.V., Zhukova T.A., Sevenyuk S.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies