PHENOMENOLOGICAL MODEL OF ASSIMILATION OF A TRANING MATERIAL TAKING INTO ACCOUNT A LAG EFFECT OF THE PSYCHOLOGICAL-ACTIVITY PROCESSES


如何引用文章

全文:

详细

The article gives the results of working out the mathematical model of mastering the educational material based on continuous monitoring of developments of learning abilities of students and corresponding adjustment of process of education by definite, structured in advance its component parts. The model of mastering presents the system of ordinary differential equations of the sixteenth order noted concerning functions of mastering and so called motivational components of educational information

全文:

ФЕНОМЕНОЛОГИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ УСВОЕНИЯ ЗНАНИЙ СТУДЕНТАМИ С УЧЕТОМ МОТИВАЦИИ И ИНЕРЦИОННОСТИ ПСИХОЛОГО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫХ ПРОЦЕССОВ
×

作者简介

Boris Titov

Samara State Aerospace University

Email: proftitov@mail.ru
Doctor of TechnicalSciences, Professor, Head of the «Organization andmanagement of transportation servicestotransport». 34, Moskovskoe highway, Samara, 443086

Elena Ryabinova

Samara State Technical University

Email: eryabinova@mail.ru
Doctor of Pedagogical Science (P.D.), Professor, Chair of Higher Mathematics and Applied Informatics. 244, Molodogvardejskaya st., Samara, 443100

参考

  1. Аткинсон Р., Бауэр Г., Кротерс Э. Введение в математическую теорию обучения. – М.: Мир, 1969. – 487 с.
  2. Буш Р., Мостеллер Ф. Стохастические модели обучаемости. – М.: Физматгиз, 1962. – 483 с.
  3. Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования.www.edu.ru/db/portal/spe/index.htm.
  4. Ительсон Л.Б. Математические и кибернетические методы в педагогике. – М.: Педагогика, 1964. – 248 с.
  5. Леонтьев Л.П., Гохман О.Г. Проблемы управления учебным процессом: математические модели. – Рига: Изд-во РГУ, 1984. – 239 с.
  6. Пиявский С.А. Математическое моделирование управляемого развития научных способностей // Известия РАН. Сер. Теория и системы управления. – 2000. – №3. – С.100 – 106.
  7. Пиявский С.А. Оптимальное управление развитием научных способностей школьников и студентов. – Самара: Изд-во СамГАСА, 1998. – 164 с.
  8. Потеев М.И. Основы аналитической дидактики: Учеб. пособие. – СПб: Изд-во ИТМО, 1992. – 167 с.
  9. Потеев М.И. Практикум по методике обучения во втузах. – М.: Высшая школа, 1990. – 94 с.
  10. Программный комплекс «Моделирование в технических устройствах» [Электронный ресурс]. – Электротекстовые граф. данные (Мб) – http://www.mvtu.power.bmstu.ru.
  11. Рябинова Е.Н. Адаптивная система персонифицированной профессиональной подготовки студентов технических вузов. – М.: Машиностроение, 2009. – 258 с.
  12. Рябинова Е.Н., Титов Б.А. Построение познавательно-деятельностной матрицы учебного процесса // Вестник СГАУ им. академика С.П. Королёва. – Самара: Изд-во ИПУ СГАУ, 2004. – № 1 (5). – С. 153 – 158.
  13. Рябинова Е.Н., Титов Б.А. Феноменологическая модель усвоения учебного материала с учетом фактора мотивации // Вестник СГАУ. – 2006. - №1(9). – С. 246-258.
  14. Титов Б.А., Рябинова Е.Н. Математическая модель усвоения учебной информации в образовательном процессе // Вестник СГАУ. – 2011. –№3 (27). – С. 334 – 340.
  15. Титов Б.А., Рябинова Е.Н. Значимость математического моделирования для описания педагогических процессов //Актуальные проблемы развития высшего и среднего образования на современном этапе:Матер. VII Всеросс. науч.-практ. конф. ученых и педагогов-практиков. – Самара: СНЦРАН, 2012. – С.75 – 96.
  16. Frank H. Die Kibernetische Grundlagen der. – Berlin: , 1963.
  17. Lloyd D. Communication in the University Lecture / Univ. Reading Staff J. 1967. Vol. 1. p.14-22.
  18. Ryabinova E.N., Titov B.A.Adaptive system of the personified training: Saarbrucken (Gtrmany). LAP LAMBERT Academic PublishingGmbXCo. KG, 2012 – 385 p.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Titov B.A., Ryabinova E.N., 2013

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可