International SCIENTIFIC PEDAGOGICAL DISCOURSE FEATURES


Cite item

Abstract

This article is devoted to the problem of international scientific pedagogical discourse features. Using international scientific style properly is essential for increasing domestic teachers citing rate. The conclusions are proved by numerous examples.

Full Text

ОСОБЕННОСТИ МЕЖДУНАРОДНОГО НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ДИСКУРСА
×

About the authors

Tatiana A. Filonenko

Samara State Technical University

Email: taf76@yandex.ru
candidate of philology, associate professor, Department of Foreign Languages. 244 Molodogvardeiskaya str., Samara, 443100

References

  1. Аврамов А.В. Онтология глобализма в контексте антропоцентрической парадигмы. 5.01.2007 URL: http://www.promgupss.ru/publisher/txt1/more.php?more=1
  2. Алещанова И.В. Цитация в газетном тексте (на материале современной английской и российской прессы): дис. … канд. филол. наук. – Волгоград, 2000. – 208 с.
  3. Кристал Д. Английский язык как глобальный. – М.: Весь Мир, 2001. – 238 с.
  4. Маршал Мак-Люэн. Галактика Гутенберга: сотворение человека печатной культуры. – Киев, 2003. – С. 401.
  5. Crystal D. English as a Global Language: Cambridge University Press, 2000. – 150 p.
  6. Flowerdew John. Attitudes of journal editors to nonnative speaker contributions // TESOL Quarterly. – 2001. – Vol. 35. – № 1. – P.121-149.
  7. Kaplan Robert B. Culture and the written language // Culture Bound. Edited by Joyce Merril Valdes. – Cambridge University Press, 1998. – P. 8-19.
  8. Pennycook A. The cultural politics of English as an international language. – Longman, 1994. – 366 p.
  9. Москальская О.И. Грамматика текста. – М.: Высшая школа, 1981. – 185 с.

Copyright (c) 2013 Filonenko T.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies