THE ROLE OF PRACTICE OF TRIAL LESSONS IN THE FORMATION OF PROFESSIONAL ABILITIES AND COMPETENCIES OFFUTURE TEACHERS
- Authors: Laryushkina N.E.1, Plotnikova A.I.1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University, branch in Syzran
- Issue: Vol 10, No 2 (2013)
- Pages: 107-112
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51908
- ID: 51908
Cite item
Full Text
Abstract
The main objective of the work is the analysis of the practice of trial lessons and its results, and theconsideration of its role in the formation of professional abilities and competences (pedagogical and information) of teachers in the fieldof vocational training.In thecourse of theresearch the list of abilities, pedagogical and information competenceswas formed.
Full Text
РОЛЬ ПРАКТИКИ ПРОБНЫХ УРОКОВ В ФОРМИРОВАНИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ УМЕНИЙ И КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ БУДУЩИХ ПЕДАГОВ×
About the authors
Nadezhda E. Laryushkina
Samara State Technical University, branch in Syzran
Email: larushkina02@mail.ru
(PhD), Associate Professor, department of Pedagogics and the management of social systems. 45, Sovetskaya st., Syzran, 446001
Anastasia I. Plotnikova
Samara State Technical University, branch in SyzranEngineer of computer center 45, Sovetskaya st., Syzran, 446001
References
- Горшенина М.В.,Плетнева О.В., Ларюшкина Н.Е.Педагогический практикум. – Самара: Самар. гос. техн. ун-т, 2006. – 123 с.
- Ларюшкина Н.Е. Проектирование содержания и технологии подготовки педагогов профессионального обучения заданного уровня качества //Известия Самарского научного центра Российской академии наук. – 2008. – №7. – С.29 – 36.
- Егоров В.В.,Скибицкий Э.Г., Храпченков В. Г. Педагогика высшей школы: учеб. пособие. – Новосибирск: САФБД, 2008. – 260 с.
- Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования. 050501 – Профессиональное обучение (по отраслям). – М.: Высшая школа, 2005.– 15с.
- Ткаченко Е.В.Профессионально-педагогическое образование России. Организация и содержание: Монография. – Екатеринбург: Изд-во Урал. гос. проф.-пед. ун-та, 1999. – 15,3 п.л.
