EVOLUTION OF DEVELOPMENT AND USE OF THE SOCRATICQUESTION-DEVELOPMENTAL METHOD IN TEACHING AND CREATIVE PROFESSIONAL ACTIVITY


Cite item

Abstract

The paper considers the development ofthe Socratic question-developmental teaching method and evolution of its use. It contains examples of its use in pedagogics, inventive and creative professional activity

Full Text

ЭВОЛЮЦИЯ РАЗВИТИЯ И ИСПОЛЬЗОВАНИЯ СОКРАТОВСКОГО ВОПРОСНО-РАЗВИВАЮЩЕГО МЕТОДА В ОБУЧЕНИИ И ТВОРЧЕСКОЙ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
×

About the authors

Maria P. Kornaukhova

Samara State Technical University

Email: kornauhovamari@mail.ru
post-graduate student, Department of Psychology and Ppedagogics. 244, Molodogvardeiskayast.,Samara, 443100

Valentin N. Mihelkevich

Samara State Technical University

doctor of technical science, professor, Department of Psychology and Ppedagogics 244, Molodogvardeiskayast.,Samara, 443100

References

  1. Альтшуллер Г.С. Алгоритм изображения. –М.: Моск.рабочий, 1973. – 296 с.
  2. Античная философия (история философии). – 3-е изд. – М.: Асмус Высш. шк., 2003. – 301 с.
  3. Воронин А.Н. Диагностика невербальной креативности: краткий вариант теста Э. Торренса //Методы психологической диагностики. Вып. 2. – М.: ИПРА, 1994. –С. 5-39.
  4. Канке В.А. Философия. Исторический и систематический курс. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: Логос, 2005. – 158 с.
  5. Лапшин И.И. Философия изобретений и изображений. –М.: Республика, 1999. –399 с.
  6. Михелькевич В.Н., Радомский В.М. Основы научно-технического творчества. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2004. – 320 с.
  7. Морозов А.В., Чернилевский А.В. Креативная педагогика и психология: Учеб. пособие. – М.: Академический проект, 2001. – 560 с.
  8. Половинкин А.И. Основы инженерного творчества: Учеб. пособие. – М.: Машиностроение, 1988. – 368 с.
  9. Радомский В.М.,Нестеренко В.М.Теория и практика рекламы: Учеб. пособие. – Самара: Изд-во СамГТУ, 2007. – 344 с.
  10. Томан Й., Томанова М. Сократ. – М.: Радуга, 1983.
  11. Флоренский П.А. Личность Сократа и лицо Сократа // Вопросы философии. – М., 2003. – № 8. – С.123 – 131.
  12. Фохт Б.А. Педагогические идеи Сократа // Дидакт. – М., 1998. – № 1 (22). –С. 60 – 64.
  13. Черняховская О.М. Политические взгляды Сократа у Ксенофонта // Историко-философский ежегодник. 2007. – М., 2008. – С.5 – 30.
  14. Эберт Теодор. Сократ как пифагореец и анамнезис в диалоге Платона «Федон» [пер. с нем. А.А. Россиуса]. – СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2005. – 158 с.

Copyright (c) 2013 Kornaukhova M.P., Mihelkevich V.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies