EVOLUTION OF DEVELOPMENT AND USE OF THE SOCRATICQUESTION-DEVELOPMENTAL METHOD IN TEACHING AND CREATIVE PROFESSIONAL ACTIVITY


如何引用文章

全文:

详细

The paper considers the development ofthe Socratic question-developmental teaching method and evolution of its use. It contains examples of its use in pedagogics, inventive and creative professional activity

全文:

ЭВОЛЮЦИЯ РАЗВИТИЯ И ИСПОЛЬЗОВАНИЯ СОКРАТОВСКОГО ВОПРОСНО-РАЗВИВАЮЩЕГО МЕТОДА В ОБУЧЕНИИ И ТВОРЧЕСКОЙ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
×

作者简介

Maria Kornaukhova

Samara State Technical University

Email: kornauhovamari@mail.ru
post-graduate student, Department of Psychology and Ppedagogics. 244, Molodogvardeiskayast.,Samara, 443100

Valentin Mihelkevich

Samara State Technical University

doctor of technical science, professor, Department of Psychology and Ppedagogics 244, Molodogvardeiskayast.,Samara, 443100

参考

  1. Альтшуллер Г.С. Алгоритм изображения. –М.: Моск.рабочий, 1973. – 296 с.
  2. Античная философия (история философии). – 3-е изд. – М.: Асмус Высш. шк., 2003. – 301 с.
  3. Воронин А.Н. Диагностика невербальной креативности: краткий вариант теста Э. Торренса //Методы психологической диагностики. Вып. 2. – М.: ИПРА, 1994. –С. 5-39.
  4. Канке В.А. Философия. Исторический и систематический курс. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: Логос, 2005. – 158 с.
  5. Лапшин И.И. Философия изобретений и изображений. –М.: Республика, 1999. –399 с.
  6. Михелькевич В.Н., Радомский В.М. Основы научно-технического творчества. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2004. – 320 с.
  7. Морозов А.В., Чернилевский А.В. Креативная педагогика и психология: Учеб. пособие. – М.: Академический проект, 2001. – 560 с.
  8. Половинкин А.И. Основы инженерного творчества: Учеб. пособие. – М.: Машиностроение, 1988. – 368 с.
  9. Радомский В.М.,Нестеренко В.М.Теория и практика рекламы: Учеб. пособие. – Самара: Изд-во СамГТУ, 2007. – 344 с.
  10. Томан Й., Томанова М. Сократ. – М.: Радуга, 1983.
  11. Флоренский П.А. Личность Сократа и лицо Сократа // Вопросы философии. – М., 2003. – № 8. – С.123 – 131.
  12. Фохт Б.А. Педагогические идеи Сократа // Дидакт. – М., 1998. – № 1 (22). –С. 60 – 64.
  13. Черняховская О.М. Политические взгляды Сократа у Ксенофонта // Историко-философский ежегодник. 2007. – М., 2008. – С.5 – 30.
  14. Эберт Теодор. Сократ как пифагореец и анамнезис в диалоге Платона «Федон» [пер. с нем. А.А. Россиуса]. – СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2005. – 158 с.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Kornaukhova M.P., Mihelkevich V.N., 2013

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名 4.0国际许可协议的许可