Experimental verification of the computer-based laboratorymodels implementation effectivenessin hydraulics in technical university
- Authors: Tarabrina T.B1
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Issue: Vol 9, No 1 (2012)
- Pages: 192-198
- Section: Articles
- URL: https://vestnik-pp.samgtu.ru/1991-8569/article/view/51867
- ID: 51867
Cite item
Full Text
Abstract
The article discusses methods of testing computer-based laboratory models implementation effectiveness. The study
explains theoretical basis for the justification of pedagogical experiment and testing of active learning techniques in
the process of professional training during laboratory sessions in Hydraulics using computer-based labs works in the
"Theoretical Foundations of Thermal Engineering and Hydromechanics" department in Samara State Technical
University.
explains theoretical basis for the justification of pedagogical experiment and testing of active learning techniques in
the process of professional training during laboratory sessions in Hydraulics using computer-based labs works in the
"Theoretical Foundations of Thermal Engineering and Hydromechanics" department in Samara State Technical
University.
About the authors
Tamara B Tarabrina
Samara State Technical University
Email: ttb2007@yandex.ru
аспирант, каф. «Теоретические основы теплотехники и гидромеханика»; Самарский государственный технический университет; Samara State Technical University
References
- Богданов О.В., Ревинская О.Г., Филимонов С.С. Компьютерные лабораторные работы как один из способов развития интереса к изучению физики // Материалы X Всероссийской научно-практической конференции «Инновационные процессы в высшей школе», Краснодар, 23-26 сентября 2004 г. - Краснодар, 2004. - С. 98-99.
- Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. - М.: Высшая школа, 2005.
- Выготский Л.С. Педагогическая психология. - М.: Педагогика, 2007.
