OBJECTIVE LAWS OF ORGANIZING PROJECT ACTIVITY. PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF PROJECT SKI


Cite item

Abstract

The complex of pedagogical conditions for the effective development of students’ project skills is presented in the paper. Comprehensive and activity approaches formed a methodological foundation for distinguishing the objective laws of organizing project activity.

About the authors

Evgeniya A. Elizarova

Samara State Technical University

Email: sameev@mail.ru
(PhD), Associate Professor, Dept. of Foreign Languages. 244, Molodogvardeyskaya Str., Samara, 443100

References

  1. Лекторский В.А. Деятельностный подход: смерть или возрождение? // Вопросы философии. - 2001. - № 2. - С. 56-65.
  2. Золотарев А.А. Теория и методика систем интенсивного обучения: Учеб. пособие. - М.: ГГУ, 2005. - 68 с.
  3. Казаченко И.В. Применение возможностей системы дополнительного образования для подготовки будущих учителей технологии к руководству проектной деятельностью школьников: Автореф. дис.. канд. пед. наук. / И.В. Казаченко. - М., 2003. - 21 с.
  4. Колесникова И.А., Горчакова-Сибирская М.П. Педагогическое проектирование: Учеб. пособие для вузов / Под ред. И.А. Колесниковой. - М.: Академия, 2005. - 288 с.
  5. Сергеева И.С. Как организовать проектную деятельность учащихся: Практ. пособие для работников общеобразовательных учреждений. - М.: АРКТИ, 2004. - 80 с.
  6. Романовская М.Б. Метод проектов в контексте профильного обучения в старших классах: современные подходы. - М.: АПК и ПРО, 2004. - 32 с.
  7. Философский энциклопедический словарь. - М.: ИНФРА, 2003. - 576 с.
  8. Фридман Л.М. Психопедагогика общего образования: пособие для студентов и учителей. - М.: Институт практической психологии, 1997. - 288 с.
  9. Хуторской А.В. Практикум по дидактике и современным методикам обучения. -СПб.: Питер, 2004. - 541 с.
  10. Педагогический энциклопедический словарь / Под ред. Б.М. Бим-Бад. - М.: Большая российская энциклопедия, 2002. - 516 с.
  11. Педагогика воспитания и развития личности учащихся / О.В. Лешер, М.Е. Дуранов. - Магнитогорск, 1996. - 315 с.
  12. Щукина Г.И. Роль деятельности в учебном процессе. - М.: Просвещение, 1986. - 144 с.

Copyright (c) 2014 Elizarova E.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies